EDUB505 Английски език за начални учители – I част
Анотация:
Курсът се състои от 60 аудиторни часа, като към тях са предвидени 120 часа самостоятелна работа. Целта на курса е обогатяване и разширяване на езиковите знания и както и развиване на уменията за общуване на английски език (на равнище В1.2 според CEFR). Курсът е основополагаща част от поредица курсове, насочени към развиване на умения за самостоятелно и компетентно използване на английски език, включително и в професионална среда за целите на образованието.
Преподавател(и):
доц. Светлана Димитрова-Гюзелева д-р
преп. Галина Величкова
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти са овладели знанията, необходими за изпълнение на езиковите функции, описани в Общата европейска езикова рамка за равнище В1.2;
Успешно завършилите обучавани могат:
(при слушане) да разбират общата информация в изказвания със стандартна скорост и ясна, отчетлива реч, както в неформално, така и в професионално общуване; да разбират основната информация от телевизионни и радио предавания на познати теми от ежедневието и професионалната област, в изказвания със стандартна скорост и с отчетлива дикция;
(при четене) да разбират текстове, съставени основно с високо честотна професионална лексика и/или на общи ежедневни теми; да разбират описанията на събития, чувства и желания в лична кореспонденция;
(при говорене) да се справят с повечето обичайни ситуации, възникващи в личното и/професионалното общуване; да съставят кратки/прости описания на събития, чувства, желания, амбиции, както в личното, така и в професионалното общуване;
(при писане) да съставят кратки и прости, но адекватни текстове, описващи събития, намерения, както в личен, така и в професионален план.
Предварителни изисквания:
Обучаваните да имат знания и умения по английски език отговарящи на равнище В1.2 според CEFR (успешно завършен курс на равнище В1.1)
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
- Personal Introduction
- Likes and Dislikes
- Healthy Lifestyle & Healthy Eating Habits
- Weekend Activities
- Tourism & Travelling
- Music
- Character and Appearance
- Home and Living Spaces
- Family and Relationships
- Weather and Climate& Environmental Issues
- Personal Health and Fitness
- Learning Languages
- Computers and Communication
- Using Technology for Learning and Teaching
- Teacher Talk: The language of the classroom
Литература по темите:
Face to Face Intermediate, Student’s Book and Workbook, Cambridge University Press
Language in Use, Intermediate, Cambridge University Press
Gower, R., Phillips, D. and Waters, S. (1995). Teaching Practice Handbook. Oxford: Heinemann
Harmer, J. (2001) The Practice of English Language Teaching (Third edition, completely revised and updated)
Parrott, M. (1993) Tasks for Language Teachers. Cambridge: Cambridge University Press
Scrivener, J. (1994). Learning Teaching. Oxford: Heinemann
Ur, P. (1996) A Course in Language Teaching, Practice and Theory, Cambridge: Cambridge University Press
Dimitrova, S. & Tashevska, S. (2004). Pedagogical Portfolio for Language Teacher-Trainees. Sofia: NBU Publishing House
Публикации на Европейската комисия на Европейския съюз и на Съвета на Европа
- Common European Framework of Reference: Learning, teaching, assessment. Council of Europe, Cambridge University Press, 2001
- Newby, D. et al.(2007) European Portfolio for Student Teachers of Languages: а reflection tool for language teacher education, Graz: Council of Europe