WEBB308 Уеб дизайн и графична реклама в масовата култура
Анотация:
В курсът се изучава взаимодействията между уеб дизайна, изкуството, рекламата, медиите и масовата култура. Студентите се запознават с разнообразни те форми на изкуството, връзката му с уеб дизайна и по-специално как повлияват на популярната култура.
Преподавател(и):
проф. Елена Тодорова д-р
Евгения Цанкова д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят: основни субкултурни групи, течения в изкуството, които оказват влияние в графичния и уеб дизайн
2) могат: Да проучват различни социални групи и създават специфичен дизайн, спрямо техните нужди
Предварителни изисквания:
⦁ Базови умения за работа с Adobe Illustrator, Adobe Photoshop
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
- Въведение в дисциплината. Семестриални задания
- Масова култура
- Изкуството - генератор на идеи в графичния и уеб дизайн
- Изкуството - генератор на идеи в графичния и уеб дизайн
- Конферанс – текущо оценяване
- Субкултурни групи
- Субкултури - Moodboard
- Уеб дизайн и графична реклама за специфични групи
- Уеб дизайн и графична реклама за специфични групи
- Конферанс – текущо оценяване
- Кич
- Кич-ът в графичния дизайн
- Художествени изрази, медии и масова култура
- Художествени изрази, медии и масова култура
- Конферанс – текущо оценяване
Литература по темите:
⦁ Морен Е. Масовата култура. В: От оригинала до кича: социологически модели. С. 2001. с.165.
⦁ Ортега-и-Гасет Х. Дехуманизацията на изкуството В: Есета. т.1. С. 1993. с.490.
⦁ Адорно Т. Телевизията и моделите на масовата култура. В: От оригинала до кича: социологически модели. С. 2001. с. 176.
⦁ Абруцезе, А. (2004) Масова култура. Получено на 2 февруари 2019 г. от списания на UCM: magazines.ucm.es
⦁ Aziz, A. (s.f.) Масова култура: медии и подземни култури. Получава се на 2 февруари 2019 г. от Съвременни култури: culturecontemporaneas.com
⦁ Magallón, R. (2010) Трансформацията на масовата култура. Аура и фатично общение. Получено на 2 февруари 2019 г. от Aposta digital: apostadigital.com
⦁ Родригес, М. (1991) Популярна култура-масова култура. Пространство за идентичности. Получено на 2 февруари 2019 г. от: Redayc: redaly.org
⦁ Руеда, М. (с.ф.) Изкуства и медии, между масова култура и мрежова култура: избледняващ плат. Получено на 2 февруари 2019 г. от UNLP: sedici.unlp.edu.ar