ADVB501 Рекламни изследвания
Анотация:
АНОТАЦИЯ И ЦЕЛИ НА КУРСА:
Под формата на лекции и множество примери от практиката студентите се запознават със същността, методиката на планирането, провеждането и анализа на рекламните изследвания, както и с основните разновидности маркетинговите изследвания (количествени и качествени).
Съществена част от курса е работата по реални казуси от практиката. Работата по тях помага на студентите да надградят наученото в теоретичната част от курса, прилагайки го на практика. Казусите са така подбрани, че изискват прилагането на различни методи и преминаването през всички етапи на една цялостна изследователска програма. В хода на работа по тези проекти студентите придобиват практически опит при разработването на изследователска програма и инструментариум, събирането, обработката и най-вече анализа на данни. Така те успяват да се „докоснат“ до същината на изследванията, разбират как да достигат до отговори и прозрения, които да им помогнат да създават все по-ефективни маркетингови решения със солидна стратегическа основа.
Преподавател(и):
Елена Колева
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
• Значението и ползата от провеждането на навременни рекламни изследвания.
• Предимствата и недостатъците на различните видове рекламни изследвания, които се прилагат в България и по света.
• Предимствата и недостатъците на разнообразните методи за събиране на данни
• Особеностите на различните видове извадки и начините за излъчване на извадка.
• Подходите за събиране, обработка и анализ на данни
2) могат:
• Да идентифицират информационните нужди на рекламния бизнес от информация.
• Да планират, организират и провеждат предварителни тестове на рекламата.
• Да планират, организират и провеждат последващи тестове на рекламата.
• Да планират, организират и провеждат следящи рекламни изследвания.
• Да планират, организират и провеждат тестове за оценка въздействието на опаковката на продуктите върху купувачите.
• Да планират, организират и провеждат изследвания за оценка на рекламната ефективност.
• Да анализират резултати от различни рекламни и маркетингови изследания.
Предварителни изисквания:
Няма
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
- Въведение в маркетинговите изследвания
- Видове изследвания
- Разработване на въпросник & Измервателни скали
- Тестване на рекламни концепции
- Мерки за изследване на рекламната ефективност
- "Турбулентност в комуникацията"
- Тестване на опаковки
- Изследвания тип "Употреба и нагласи"
- Цените и ценните реклами
- Основни маркетингови метрики
- Обсъждане на казуси
- Представяне на проекти
Литература по темите:
Желев, С., Маркетингови изследвания за маркетингови решения, Тракия-М
Желев., С., Маркетингови изследвания – кратък курс
Желев., С., Рекламни изследвания
Желев., С., Позиционирането - между желаното, възможното и действителното
Катранджиев, Хр., Методологически аспекти при разработване на рекламна кампания, УИ “Стопанство”
Катранджиев, Хр., Типология на телевизионните зрители: методология и емпирични резултати, УИ “Стопанство”
Средства за оценяване: