CASB408 Сценарият - от замисъла до реализацията
Анотация:
АНОТАЦИЯ НА КУРСА
Този драматургичен курс надгражда водените досега въвеждащи курсове по кинодраматургия, като се концентрира преди всичко на проблемите на сценарната структура. Той е разработен в различни модули; в зависимост от групата акцентът на занятията ще е различен:
–1/ за групите "кино и телевизия" и "реклама" той е съсредоточен върху „американската парадигма“. Курсът запознава студентите с особеностите на сценарната парадигма в американското кино и с някои практически механизми за изграждане на история с “ желязна “ структура и създава базови умения за анализ на драматургичната конструкция и практическото й приложение при писане на сценарий.
-2/ върху спецификата на образа и символния му потенциал във фотографията и графичния дизайн.
за групата "Анимационно кино"
- този курс трябва да изгради основни умения за писане на анимационни сценарии
Преподавател(и):
доц. Правда Кирова
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
• особеностите на сценарната работа.
2) могат:
• да изграждат завършен киноразказ в различни сценарни модели и да могат екранизират литературни произведения.
Предварителни изисквания:
• основни сценарни знания и умения
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
Литература по темите:
БИБЛИОГРАФИЯ 1 НА КУРСА “ СЦЕНАРИЯТ - ОТ ЗАМИСЪЛА
ДО РЕАЛИЗАЦИЯТА”
1. МАНЕВИЧ, Й.М.- Кино и литература. “Искусство”, 1966.
2. АРИСТОТЕЛ. За поетическото изкуство.”Наука и изкуство”,1975.
3.НЕДЕЛЧО МИЛЕВ, Драматичният екран. “Народна култура”, 1955.
4.БОЖИДАР МАНОВ, Дигиталната аудиовизия, НАТФИЗ “К. Сарафов”, 2000.
5. КРУМОВ, К.- Поетика на киното, “АГАТА”, 1999.
6.НАЙДЕНОВА, ВЕРА – Екранизацията – вечен спор?, “Наука и изкуство”,1992.
7.ХРИСТОВА,С. – Да напишем киносценарий, НБУ, 2003.
8.DWIGHT V. SWAIN, YOYE R. SWAIN, Film Script-writing, A Practical manual, Focal Press, Boston - London, 1993.
9.PAT COOPER and KEN DANCYGER. Writing the short film, Focal Press, Boston-London, 1994.
10.SYD FIELD. Screenplay, The foundations of Screen-writing, Dell Trade Paperback, New York,1982.
11.SYD FIELD, The screen-writer’s Workbook. A Dell trade Paperback, New York, 1984.
12.BRIAN MC FARLANE. Novel to film, An Introduction to the Theory of Adaptation. Clarendon Press, Oxford, 1996.
13.LYNDA SEGER. Making a Good Script Great. Samuel French Trade, Hollywood, 1994.
14.Film Icons of the 20th Century, edited by Peter W.Engelmeier, Prestel - Munich - London-New York, 2000.
15.MICHAEL HAUGE.Writing Screenplays that sell. Elm Tree books - London, 1988.
3. Библиография 2.
1. Герчева, Красимира К. – Естетиката на анимационния филм, Наука и изкуство, С., 1979, с.13.
2. Герчева, Красимира К.- Феноменът българска анимация, С., “Наука и изкуство”, 1983.
3. Надежда . Маринчевска М. – Българско анимационно кино: 1915 – 1995, ИК “Колибри”, София, 2001.
4. Маринчевска, Надежда М. – Изразни възможности на анимационния образ при различните видове техники, Архив на ИИ – БАН, С., 2001.
5.Лотман, Юрий М. – О языке мультипликационных фильмов, сб. Об искусстве,Санкт-Петербург, 1998.
6.Асенин, С.В. – Волшебники экрана, М., 1974.
7.Янакиев, Александър – Екранното изкуство – кодиране и декодиране, Проблеми на изкуството, бр.2, 1994.
8.Bendazzi, Giannalberto – Cartoons, One hundred years of cinema animation,1994 John Libbey & Company Ltd.
9.A Reader im Animation Studies, edited by Jayne Pilling, John Libbey & Company Ltd., 1997.
10. Wells, Paul, Understanding Animation, First published by Routledge, 1998.
11. Сборник “Проблемы синтеза в художественной культуре”, Москва, “Наука”, 1985.
12. Эйзенштейн, С.М. – Дисни, в сб. “Проблемы синтеза в художественной культуре”, Москва, “Наука”, 1985.
12. Голосовкер, Яков Э., – Логика мифа, Москва, „Наука“, 1987, с.10 - 11.
13. Касирер, Ернст – Философия на символичните форми Митическото мислене, Eurasia, Academic Publishers, 1998.
14. Иванов – Вано, И.П. – Кадр за кадром, М. „Искусство“, 1980.
15. Асенин, С.В. – Мудродсть вымысла, М., „Искусство“, 1983.
16. Стоянович, Иван – Вчерашна анимация, сп. „Киноизкуство“, бр. 8, 1987.
Библиография 3.
Найденова В. – “Съвременният киносвят”, ВСУ, 2000
Крумов К. – “Поетика на киното”, София, Агата-А, 2000
Семерджиев С. – ”Кратка история на световната сценаристика”, С., 1994
Syd Field : The Screenwriter’s Workbook
Syd Field : Screenplay
Eugene Vale : The Technique of Screen & Television Writing
Linda Seger : Making a Good Script Great
William Miller: Screenwriting for Narrative Film & TV
Michael Hauge : Writing Screenplays that Sell
Средства за оценяване:
текущи оценки на постовените сценарни задачи