LOGB400 Практически аспекти на терапевтичната дейност при кохлеарна имплантация
Анотация:
Настоящият курс си поставя за цел да разшири теоретичните познания и практическа подготовка на студенти по логопедия чрез придобиване на компетенции за работа с кохлеарно имплантирани деца, младежи и възрастни. В съдържанието на курса са включени въпроси от областта на клиничната аудиология и рехабилитацията на слуха и говора; разглеждат се основните методи, стратегии и техники на работа с потребители на кохлеарно имплантни системи от различни възрасти. Студентите ще придобият не само знания за спецификата и особеностите на терапевтичната дейност в различните й етапи (предоперативно и постоперативно), но и умения за планиране на клиничната подкрепа, съобразно индивидуалния профил на имплантираните.
Преподавател(и):
Славина Лозанова д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
• Основните понятия в областта на слухово-речевата (ре)хабилитация при деца с кохлеарна имплантация
• Методите за диагностика на слуха
• Основните подходи, методи и техники за слухово-речево стимулиране и развитие при кохлеарно имплантирани деца
• Компонентите на клиничната терапевтична програма за развитие на слуха и езика
2) могат:
• Да прилагат усвоените теоретични знания в практическата работа с кохлеарно имплантирани деца, младежи и възрастни
• Да планират дейността си от гледна точка на поставените цели и задачи, пряко свързани с равнището на развитие на слуховото възприятие и езиковата система
• Да организират терапевтичния процес съобразно индивидуалните особености на индивидите с различна степен на слухово нарушение
• Да работят в мултидисциплинарен екип от специалисти
Предварителни изисквания:
няма
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
Литература по темите:
Асенова К., В. Цветков, Зеленска. Кохлеарна имплантация. Основни принципи при селекция на пациенти. Мединфо.
http://www.medinfo-bg.com/admin/upload/132-1207300908-ea063c6be203561626de39af73f49e5d.pdf
Балканска Н. Кохлеарната имплантация в детска възраст- приложение, рехабилитация, обучение. Парадигма, София, 2009.
Балканска Н. Методи за развитие на слуховото възприятие и речта при децата с увреден слух. сп. Педагогика бр.6/2007.
Дионисиева, К. Глухотата в детска възраст: ранно откриване и въздействие. София, 1996
Петкова-Василева Р., Ц. Попзлатева. Кохлеарна имплантация и динамика на слуховата перцепция. Сборник по клинична и консултативна психология, под ред. В.Матанова, 2012
Cooper H., L. Craddock. Cochlear Implants: A Practical Guide. Whurr Publishers Limited, 2006
Lorthern, J. Hearing Disorders. Allyn and Bacon, 1995
McCormick B., S. Archbold. Cochlear implants for young children: the Nottingham approach to assessment and rehabilitation. Whurr Publishers Limited, 2003
Средства за оценяване:
1. тест;
2. презентация на индивидуален случай;
3. логопедична сесия