MBAM112 Управленско консултиране

Анотация:

• В настоящия курс се поставя акцент върху същността, особеностите, основните фактори и условия, обуславящи процесите на управленското консултиране.

• Основните цели на курса са: запознаване на студентите с основните роли на консултантите, съдържателните и технологични особености на системния подход, в контекста на управленското консултиране, основополагащите подходи, методи и процедури за формулиране, избор, разработване, реализиране, контрол и оценка на консултантската дейност, придобиване на практически умения да прилагат научните постулати в реална среда.

прочети още
Бизнес администрация

Преподавател(и):

доц. Кирил Радев  д-р

Описание на курса:

Компетенции:

Успешно завършилите курса студенти:

1) знаят:

• Същността, особеностите, основните фактори и условия, обуславящи процесите на управленското консултиране;

• Основните роли на консултантите;

• Генеричните характеристики, подходите и основните концепции за управление на консултантския процес;

• Съдържателните и технологични особености на системния подход в контекста на управленското консултиране;

• Основните инструменти за повишаване на ефективността на подходите и процесите, използвани при управленското консултиране;

• Основополагащите подходи, методи и процедури за формулиране, избор, разработване, реализиране, контрол и оценка на консултантската дейност.

2) могат:

• Същността, особеностите, основните фактори и условия, обуславящи процесите на управленското консултиране;

• Основните роли на консултантите;

• Генеричните характеристики, подходите и основните концепции за управление на консултантския процес;

• Съдържателните и технологични особености на системния подход в контекста на управленското консултиране;

• Основните инструменти за повишаване на ефективността на подходите и процесите, използвани при управленското консултиране;

• Основополагащите подходи, методи и процедури за формулиране, избор, разработване, реализиране, контрол и оценка на консултантската дейност.


Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения:

• Стратегически мениджмънт

• Организационна култура

• Управление на промените

• Управление на иновационния процес

• Производствен мениджмънт

• Проектиране на системи за управление



Форми на провеждане:
Редовен

Учебни форми:
Лекция

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

  1. СЪЩНОСТ, ИСТОРИЯ И ПРИНЦИПИ НА УПРАВЛЕНСКОТО КОНСУЛТИРАНЕ
  2. КЛАСИФИКАЦИЯ НА КОНСУЛТАНТСКИТЕ УСЛУГИ
  3. КОНСУЛТИРАНЕТО КАТО ПРОЦЕС
  4. ПОВЕДЕНИЯ И КОМУНИКАЦИИ В КОНСУЛТАНТСКИЯТ ПРОЦЕС
  5. МАРКЕТИНГОВИ КОНСУЛТАНТСКИ УСЛУГИ И МАРКЕТИНГОВ ПОДХОД В УПРАВЛЕНСКОТО КОНСУЛТИРАНЕ – НЕОБХОДИМОСТ И КАЧЕСТВО
  6. МЕТОДИ ЗА ОРГАНИЗАЦИОННО ДИАГНОСТИЦИРАНЕ И ЕКСПЕРТЕН АНАЛИЗ НА ОРГАНИЗАЦИИТЕ УПРАВЛЕНСКО КОНСУЛТИРАНЕ НА МАЛКИЯ БИЗНЕС

Литература по темите:

Основна литература:

1. Лекции по дисциплината – доц. д-р инж. Кирил Радев

2. Цветанов, .Ц, Управленско консултиране, „Нова звезда”, София, 2008;

3. P. Block, Flawless Consulting/A Guide to Getting your Expertise used/ SCB

4. Biech, E., The Business of Consulting/The basis and Beyond/ ASTD

5. Management Consulting Today and Tomorrow: Perspectives and Advice from 27 Leading World Experts, Taylor and Francis, 2010

6. Armbruster, Thomas, The economics and sociology of management consulting, Cambridge University Press, 2006

Допълнителна литература:

1. Димов, О., Въведение в консултантския бизнес, Racio - 90;

2. Сидорчук, Р.Р., Основы управленческого консультирования, Москва, 2009;

3. Kubr, M., Management consulting: a guide to the profession, Geneva, International Labour Office, 2002

4. Wickham, Philip A. Management Consulting: Delivering an Effective Project, Pearson Education Published, 2008

5. Essential Tools for Management Consulting: Tools, Models and Approaches for Clients and Consultants, Simon Burtonshaw-Gunn, 2010

Средства за оценяване:

Проверката и оценката на компетенциите на студентите ще се извърши чрез текущ контрол под формата на тест и казус. Предмет на оценяване ще бъдат освен овладените знания и формираните умения по дисциплината, така също и дейността на всеки студент по време на лекционните занятия (в т. ч. присъствие, активност, прилежност, дисциплина и др.). Оценяването ще се извършва по шестобалната система.