MBAM112 Управленско консултиране
Анотация:
• В настоящия курс се поставя акцент върху същността, особеностите, основните фактори и условия, обуславящи процесите на управленското консултиране.
• Основните цели на курса са: запознаване на студентите с основните роли на консултантите, съдържателните и технологични особености на системния подход, в контекста на управленското консултиране, основополагащите подходи, методи и процедури за формулиране, избор, разработване, реализиране, контрол и оценка на консултантската дейност, придобиване на практически умения да прилагат научните постулати в реална среда.
Преподавател(и):
доц. Кирил Радев д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
• Същността, особеностите, основните фактори и условия, обуславящи процесите на управленското консултиране;
• Основните роли на консултантите;
• Генеричните характеристики, подходите и основните концепции за управление на консултантския процес;
• Съдържателните и технологични особености на системния подход в контекста на управленското консултиране;
• Основните инструменти за повишаване на ефективността на подходите и процесите, използвани при управленското консултиране;
• Основополагащите подходи, методи и процедури за формулиране, избор, разработване, реализиране, контрол и оценка на консултантската дейност.
2) могат:
• Същността, особеностите, основните фактори и условия, обуславящи процесите на управленското консултиране;
• Основните роли на консултантите;
• Генеричните характеристики, подходите и основните концепции за управление на консултантския процес;
• Съдържателните и технологични особености на системния подход в контекста на управленското консултиране;
• Основните инструменти за повишаване на ефективността на подходите и процесите, използвани при управленското консултиране;
• Основополагащите подходи, методи и процедури за формулиране, избор, разработване, реализиране, контрол и оценка на консултантската дейност.
Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения:
• Стратегически мениджмънт
• Организационна култура
• Управление на промените
• Управление на иновационния процес
• Производствен мениджмънт
• Проектиране на системи за управление
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
- СЪЩНОСТ, ИСТОРИЯ И ПРИНЦИПИ НА УПРАВЛЕНСКОТО КОНСУЛТИРАНЕ
- КЛАСИФИКАЦИЯ НА КОНСУЛТАНТСКИТЕ УСЛУГИ
- КОНСУЛТИРАНЕТО КАТО ПРОЦЕС
- ПОВЕДЕНИЯ И КОМУНИКАЦИИ В КОНСУЛТАНТСКИЯТ ПРОЦЕС
- МАРКЕТИНГОВИ КОНСУЛТАНТСКИ УСЛУГИ И МАРКЕТИНГОВ ПОДХОД В УПРАВЛЕНСКОТО КОНСУЛТИРАНЕ – НЕОБХОДИМОСТ И КАЧЕСТВО
- МЕТОДИ ЗА ОРГАНИЗАЦИОННО ДИАГНОСТИЦИРАНЕ И ЕКСПЕРТЕН АНАЛИЗ НА ОРГАНИЗАЦИИТЕ УПРАВЛЕНСКО КОНСУЛТИРАНЕ НА МАЛКИЯ БИЗНЕС
Литература по темите:
Основна литература:
1. Лекции по дисциплината – доц. д-р инж. Кирил Радев
2. Цветанов, .Ц, Управленско консултиране, „Нова звезда”, София, 2008;
3. P. Block, Flawless Consulting/A Guide to Getting your Expertise used/ SCB
4. Biech, E., The Business of Consulting/The basis and Beyond/ ASTD
5. Management Consulting Today and Tomorrow: Perspectives and Advice from 27 Leading World Experts, Taylor and Francis, 2010
6. Armbruster, Thomas, The economics and sociology of management consulting, Cambridge University Press, 2006
Допълнителна литература:
1. Димов, О., Въведение в консултантския бизнес, Racio - 90;
2. Сидорчук, Р.Р., Основы управленческого консультирования, Москва, 2009;
3. Kubr, M., Management consulting: a guide to the profession, Geneva, International Labour Office, 2002
4. Wickham, Philip A. Management Consulting: Delivering an Effective Project, Pearson Education Published, 2008
5. Essential Tools for Management Consulting: Tools, Models and Approaches for Clients and Consultants, Simon Burtonshaw-Gunn, 2010
Средства за оценяване:
Проверката и оценката на компетенциите на студентите ще се извърши чрез текущ контрол под формата на тест и казус. Предмет на оценяване ще бъдат освен овладените знания и формираните умения по дисциплината, така също и дейността на всеки студент по време на лекционните занятия (в т. ч. присъствие, активност, прилежност, дисциплина и др.). Оценяването ще се извършва по шестобалната система.