MBAM190 Магистърски стаж и аналитичен проект

Анотация:

1. Формиране на практически умения и навици за трансфер на знания и акумулиране на опит в рамките на външни за НБУ институции или базови организации, съобразени със спецификата на съответните програми, особеностите на нейните специализации или модули;

2. Придобиване на практически умения (съвместими с посочените в паспорта на програмата) в процеса на осъществяване на конкретни дейности по трудов или граждански договор, свързани с тематичните направления на магистърската програма;

3. Възможности за финализиране на обучението под формата на поставена задача за анализ или част от процеса по:

формулиране, утвърждаване и обвързване на магистърската теза (МТ) с конкретен бизнес проект, като се използват получените резултати в обучението и рефлексията на придобития опит в практиката;

практическо апробиране на резултати от научни експерименти или проекти, които предполагат "движение" по схемата и инструментариума на съответното изследване (стратегия на изследването), анализ и обработка на данни (първичен и вторичен анализ), контент анализ (качествено-количествен анализ на документацията в конкретна организация) с практическото използване на статистически методи, експерименти, наблюдение, тестове, анкети, интервюта и систематизация на резултатите.

4. Представените разработки (доклад, реферат или отчет) играят ролята на предварително проучване (проект) и покриват приложната част от вероятното и предпочитаното от студентите тематично направление на МТ, като се отчитат и изискванията на организацията - потребител, която има необходимост от разработването на подобна тема, проект или стратегия, и затова проявява интерес и предоставя съответна база за конкретно проучване.

прочети още
Бизнес администрация

Преподавател(и):

проф. Стефан Стефанов  д-р
доц. Димитър Панайотов  д-р
проф. Кристиян Хаджиев  д-р

Описание на курса:

Компетенции:

Успешно завършилите курса студенти:

1) знаят:

Да свързват теорията със закономерностите в организациите и бизнеса, да предлагат решения за оптимизиране на конкретна дейност, направление в конкретна организация, съобразно заеманата длъжност, позиция и съответните възможности за промяна, развитие и усъвършенстване.

2) могат:

Да използват инструментариум за анализ, изследване и приложение на разнообразните подходи за оптимизиране на теоретико-приложните ефекти по проблематиката и направленията в бизнеса, съобразно избраната специализация.


Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения:

-По основни курсове и специализациите на програмата



Форми на провеждане:
Редовен

Учебни форми:
Стаж

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

  1. І. Предварителен - разяснение на целта, същността и очакванията от стажа за изпълнение на поставената задача.
  2. ІІ. Реализация на стажа - уточнява се съвместния екип от: преподавател - супервайзор (представител на организацията) - студент; определят се съответните им отговорности, срокове и условия за провеждане на проучването и изпълнението на задачата, която трябва да включва: 1. Количествено-качествени характеристики на организацията; 2. Конкурентни предимства;
  3. ІІІ.Еквивалент - Стажът се зачита и след активно участие, отлично оценяване за оригинални идеи, анализи и препоръки в курсове, които се водят както от експерти от практиката и бизнеса, така и от базовите организации на програмата.(по преценка на комисията)

Литература по темите:

1. Хаджиев, Кр. Модели за организационно съвършенство. С., НБУ 2013 г., 342 с., ISBN: 978-954-535-756-5

2. Хаджиев, Кр. Теория на организацията. С., НБУ 2011 г., 370 с., ISBN: 978-954-535-663-6

1. Каменов, К., Кр. Хаджиев, Н. Маринова, Управленският процес и екипната дейност. София, НБУ, 2005

Допълнителна литература:

2. Хаджиев, Кр. Самоуправляващи се работни екипи (теория и методология). Свищов, изд. Стопански свят, 2010

3. Колинс, Джим, Пътят към величието, София, Класика и стил, 2003

4. Илиева С., "Организационно развитие". Университетско издателство "Св. Климент Охридски", София, 1998

5. Kazenbach, J. and Smith, D. (1993) The wisdom of team. Creating the High Performance Organization, HBS, Boston, Mass.

6. Хаджиев, Кр. Проектиране на високо съвършени организации. Люрен, 2000

7. Hirshhorn, L., Managing in the new team environment. Addison - Wesley, 1999

8. Карабельова, С. Управление и развитие на човешкия потенциал. Класика и Стил, С., 2004

9. Turner, J. R., The handbook of project-based management. McGraw-Hill Book Company, 1992