CASM746 Разпространение и маркетинг на филми

Анотация:

"Какво да правим с филмите, след като ги направим?"

Ако не желаете да бъдете сред онези творци, които не се интересуват от бизнес механизмите на филмовата индустрия и ще се редят до живот на опашки за държавни субсидии, този курс е за вас.

Курсът ще запознае студентите с основните национални и международни маркетингови и разпространителски практики, акцентирайки върху създаването на обща култура в областта на филмовото разпространение и маркетинг на аудиовизуални продукти. Особено внимание ще бъде обърнато на процесите и механизмите, чрез които се достига до публиката.

Курсът представя разпространението и маркетинга на световната филмова индустрия в етапа на дълбоки технологични промени за кинематографисти, разпространители, киносалони и зрители. Наред с традиционните методи за филмово разпространение и маркетинг, ще се обърне особено внимание на новите канали като дигитални/VOD платформи, интернет и мобилни устройства, интегриране на филмово съдържание в интерактивни продукти и видеоигри, както и бъдещите формати на разпространение, включително VR, AR и други нетрадиционни форми.

прочети още
Филмово и телевизионно изкуство

Преподавател(и):

проф. Людмил Христов  
 Христо Дерменджиев  

Описание на курса:

Компетенции:

Успешно завършилите курса студенти:

1) знаят:

• Бизнес практиките, свързани с комерсиалното разпространение на филмови продукти;

• Ролята на различни професионалисти от филмовата индустрия като дистрибутори, сейлс агенти, ПР специалисти и т.н. и какви са техните задълженията и задълженията на продуцента спрямо тях;

• Методи за успешен маркетинг на филмови продукти;

• Новите форми за разпространение на филми и по-широкото значение на тези нововъзникващи области както за отделните кинематографисти, така и за световната филмова индустрия.

2) могат:

• Да формулират, осъществяват и контролират маркетингови стратегии за филмови проекти;

• Да организират производството на материали, изисквани от филмови дистрибутори, киноекзибитори, телевизионни оператори и дигитални платформи;

• Да контролират/осъществяват представянето на своите филми на кинофестивали и телевизионни пазари;

• Да контролират/осъществяват разпространението на филмите си в България и в чужбина.
Предварителни изисквания:
Желание за познаване на комерсиалните механизми на филмовата индустрия.



Форми на провеждане:
Редовен

Учебни форми:
Лекция

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

  1. Структура и етапи на филмовото разпространение – история, настояще и бъдеще. Актуалният филмов пазар: територии, медии, канали, отстъпване на права.
  2. Дигитализация на филмовото разпространение и нови формати.
  3. Разпространение на арт-хаус. Модели и механизми за публична подкрепа на националното разпространение и европейски филми.
  4. Онлайн дистрибуция – VOD платформи. Нови формати и бъдещи технологии.
  5. Разпространението при финансирането на филми - присейл модели, копродукции с медии.
  6. УПРАЖНЕНИЕ: Планиране на разпространението на филм.
  7. Маркетинг на филмовия продукт - как публиката избира филмите; как да разпознаем публиката и стигнем до нея.
  8. Интегрираната маркетинг комуникация: канали за маркетинг – кино, телевизия, външна реклама, grassroots, event marketing, нови медии.
  9. Ранният маркетинг. Ролята на звездите, жанрът/сценарият, демографската насоченост на проекта.
  10. Онлайн маркетинг.
  11. Артхаус маркетинг с/у мейнстрийм маркетинг: фестивали, пазари, филмови награди.
  12. УПРАЖНЕНИЕ: Създаване на стратегия и маркетинг план на филми – касов и артхаус.
  13. Създаване на рекламни материали – част 1
  14. Създаване на рекламни материали – част 2
  15. УПРАЖНЕНИЕ: Създаване на рекламни материали за филм.

Литература по темите:

• The Business of Film: A Practical Introduction (2018) by Paula Landry, Stephen Greenwald

• Independent Film Distribution: How to Make a Successful End Run Around the Big Guys (2011) by Phil Hall

• How to Sell Your Film: Interviews About Marketing With Successful Indie Filmmakers (2017), by Nathan March

• Film Marketing (2016) by Finola Kerrigan

• Film Marketing into the Twenty-First Century (2015), by Nolwenn Mingant, Cecilia Tirtaine, Joel Augros

• Transmedia Marketing: From Film and TV to Games and Digital Media (2015) by Anne Zeiser

• How to Work the Film & TV Markets: A Guide for Content (2016) by Heather Hale

• The International Film Business (2014) by Angus Finney

• The Insider's Guide to Independent Film Distribution (2012) by Stacey Parks

• The New Rules of Marketing and PR: How to Use Social Media, Online Video, Mobile Applications, Blogs, Newsjacking, and Viral Marketing to Reach Buyers Directly (2017) by David Meerman Scott

• Film Distribution in the Digital Age: Pirates and Professionals (2015) by Virginia Crisp

• Marketing 4.0: Moving From Traditional to Digital (2017) by Philip Kotler