MBAM179D Електронен бизнес

Анотация:

Курсът запознава студентите с основните понятия, класификации, модели и проблеми в областта на електронната търговия. Коментирани са проблемите пред правното регулиране на електронната търговия, електронния документ и електронния подпис. Обсъдени са възможностите за разработване на приложения.

прочети още
Бизнес администрация ДО

Преподавател(и):

доц. Надя Маринова  д-р
доц. Дарян Бойков  д-р

Описание на курса:

Компетенции:

Успешно завършилите курса студенти:

1) знаят:

основните предимства и недостатъци на електронната търговия

2) могат:

могат да оценяват действащи средства за електронната търговия


Предварителни изисквания:
няма

Форми на провеждане:
Дистанционен

Учебни форми:
Лекция

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

  1. 1.Същност на е-търговия. История на е-търговията. EC (е-търговия чрез Интернет). Особености на видовете е-търговия.
  2. 2.Класификация на е-търговия според типа на транзакциите - В2В, В2С, С2С, В2А, А2А, А2С.
  3. 3.Йерархична и мрежова структура на организацията. Реинженеринг на бизнес процеса.
  4. 4.Бизнес модели при е-търговия. Брокерски модел. Типове на брокерския модел на е-бизнес. Рекламен модел. Търговски модел. Производствен модел. Aфилииращ модел. Модел на общуването. Модел на абонаменти.
  5. 5.Предимства на е-търговия за организациите, за клиентите, за обществото. Ограничения на е-търговия.
  6. 6.Цифрова икономика - елементи. Конкуренция - причини. Продукти и услуги в е-търговия. Цифрова (дигитална) революция.
  7. 7.Е-пазари - компоненти. Видове е-пазари. Верига на доставки.
  8. 8.Посредничество в е-търговия (e-tailing). Видове посреднически модели. Банкови е-услуги.
  9. 9.Поведение на онлайн клиентите. Фактори, влияещи на онлайн пазаруването. Характеристики на купувача
  10. 10.Процес на вземане на решение при онлайн пазаруване. Модел за вземане на решение. Персонализация. Е-лоялност. Доверие при е-търговия. Е-управление. Стратегия за е-управление в България. Публичен достъп до е-услуги за гражданите. Решения за публичен достъп до електронните услуги.

Литература по темите:

1. Electronic Commerce 2008, Fourth Edition. Turban, King, McKay et al. Pearson-Prentice Hall, 2008

2. Internet Marketing: Strategy, Implementation and Practice, 3rd Edition, Chaffey, Ellis-Chadwick, Johnston and Mayer. Pearson, 2006.

3. Internet Marketing & e-Commerce, 2nd Edition, Hanson and Kalyanam. Thomson/South-Western, 2007.

4. Turban, E., King, D., McKay, J., Marshall, P., Lee, J., & Viehland, D. (2008). Electronic commerce: A managerial perspective 2008. Upper Saddle River, NJ: Pearson Prentice Hall.

5. E-Commerce 2011: Business, Technology, Society, 7/e, Laudon, Traver

6. www.bizrate.com

7. www.gartnergroup.com

8. www.commerce.net

Средства за оценяване:

ПИСМЕНИ ЗАДАЧИ 50%

ПРОЕКТ 50%