MBAM179D Електронен бизнес
Анотация:
Курсът запознава студентите с основните понятия, класификации, модели и проблеми в областта на електронната търговия. Коментирани са проблемите пред правното регулиране на електронната търговия, електронния документ и електронния подпис. Обсъдени са възможностите за разработване на приложения.
Преподавател(и):
доц. Надя Маринова д-р
доц. Дарян Бойков д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
основните предимства и недостатъци на електронната търговия
2) могат:
могат да оценяват действащи средства за електронната търговия
Предварителни изисквания:
няма
Форми на провеждане:
Дистанционен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
- 1.Същност на е-търговия. История на е-търговията. EC (е-търговия чрез Интернет). Особености на видовете е-търговия.
- 2.Класификация на е-търговия според типа на транзакциите - В2В, В2С, С2С, В2А, А2А, А2С.
- 3.Йерархична и мрежова структура на организацията. Реинженеринг на бизнес процеса.
- 4.Бизнес модели при е-търговия. Брокерски модел. Типове на брокерския модел на е-бизнес. Рекламен модел. Търговски модел. Производствен модел. Aфилииращ модел. Модел на общуването. Модел на абонаменти.
- 5.Предимства на е-търговия за организациите, за клиентите, за обществото. Ограничения на е-търговия.
- 6.Цифрова икономика - елементи. Конкуренция - причини. Продукти и услуги в е-търговия. Цифрова (дигитална) революция.
- 7.Е-пазари - компоненти. Видове е-пазари. Верига на доставки.
- 8.Посредничество в е-търговия (e-tailing). Видове посреднически модели. Банкови е-услуги.
- 9.Поведение на онлайн клиентите. Фактори, влияещи на онлайн пазаруването. Характеристики на купувача
- 10.Процес на вземане на решение при онлайн пазаруване. Модел за вземане на решение. Персонализация. Е-лоялност. Доверие при е-търговия. Е-управление. Стратегия за е-управление в България. Публичен достъп до е-услуги за гражданите. Решения за публичен достъп до електронните услуги.
Литература по темите:
1. Electronic Commerce 2008, Fourth Edition. Turban, King, McKay et al. Pearson-Prentice Hall, 2008
2. Internet Marketing: Strategy, Implementation and Practice, 3rd Edition, Chaffey, Ellis-Chadwick, Johnston and Mayer. Pearson, 2006.
3. Internet Marketing & e-Commerce, 2nd Edition, Hanson and Kalyanam. Thomson/South-Western, 2007.
4. Turban, E., King, D., McKay, J., Marshall, P., Lee, J., & Viehland, D. (2008). Electronic commerce: A managerial perspective 2008. Upper Saddle River, NJ: Pearson Prentice Hall.
5. E-Commerce 2011: Business, Technology, Society, 7/e, Laudon, Traver
6. www.bizrate.com
7. www.gartnergroup.com
8. www.commerce.net
Средства за оценяване:
ПИСМЕНИ ЗАДАЧИ 50%
ПРОЕКТ 50%