PMCB302 Информация и знание
Анотация:
АНОТАЦИЯ И ЦЕЛИ НА КУРСА
Курсът е ориентиран към изучаване на основните модели по комуникация и информация, електронна база данни за дефиниране на знанието, придобиване на общи познания за информационните мрежи в рамките на Европа.
Целите на курса са:
• Да се запознаят студентите с основните информационни модели и приложението им за трансфер на знание.
• Да придобият комуникационни умения за изследване на медийни модели за е-комуникация;
• Да придобият умения за генериране на медийно съдържание в учебните електронни мрежи.
Курсът е с приложен характер, като се анализира българския и европейски опит опит в сферата на модерните комуникации.
Преподавател(и):
гл. ас. Диана Кулчицкая
Описание на курса:
Компетенции:
1) да знаят:
• основни модели в сферата на комуникациите като същевременно се анализира европейски и международен опит в областта.
• информационните елементи и структури на съвременните иновационни организации и европейски платформи за управление на знание;
• придобият първоначални знания за анализ на модерните медии и системите за обработка на знание
2) да могат:
• анализират и правят проучване на комуникационните характеристики на модерните европейски медии и институции, като част от информационното общество в Европа.
• подготвят презентации по комуникации, медии и трансфер на знание
Предварителни изисквания:
-общи познания за комуникационните технологии;
-да имат компютърна и Интернет грамотност;
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
- Принципи на информацията и на съвременните медии. Дефиниране на основни термини и приложение на информационната теория-особености в медиите.
- Информационна, комуникационна, дигитална компетентност- институти и методология за анализ
- Нови информационни технологии/M2M, ML/ и влияние върху съвременната комуникация-ресурси и международен опит. Типове информационни системи и обекти
- Интернет на „обектите“ и роля на ИТ технологиите. Анализ на приложението на технологиите в европейската медийна и бизнес практика
- Базови информационни модели -особености и характеристики:К. Шанън, Н.Винер, Т.Б.Лий, Т. Нелсън, А.Тюринг, Р. Паск, Дж. Хандлер, Рейнголд
- Управление на знанието /knowledge management/ - информационни, технологични и мобилни приложения. Общи дефиниции за управление на знанието от гледна точка на мениджмънта, информационната наука и кибернетиката
- Семантични технологии и техните информационни характеристики- приложение в Европейската практика
- Информационен анализ на уеб сайтове, ИТ приложения
- Методика за анализ на информационните модели-структура на Интернет архитектурата, Big data
- Европейска програми Digital Agenda 2020 и портал на ЕС-информационни ефекти
- Мрежова комуникация- същност, дизайн, структури. Характеристика на формалните и неформалните информационни системи. Дифузия на иновациите- информационен модел на Роджър.
- Управление на съдържанието на модерните медии/ методи, подходи, интерактивни елементи/.
- Мобилни приложения и информационни технологии-най-добрите практики
- Портал на ЕС – методи за търсене на информация, свързана с усвояване на знание и ориентации, относно модерните комуникации и медии
- Методи и модели за трансфер на знание- базови елементи на информационни проекти
Литература по темите:
Интерактивни стратегически комуникации. Изд.НБУ, 2012г.
Стратегически комуникации и управление на знанието, е-книга, изд. НБУ, 2009г
Стратегически комуникационен мениджмънт, изд. Сиела, 2005г.
Годишник на Департамент по масови комуникации. Нов Български университет. 2012-2016, е-издания.
Списание “Наука” изд. СУБ, бр.4/2006; бр3/2004; бр.5/2002
Claude E. Shannon, Warren Weaver. The Mathematical Theory of Communication. University of Illinois Press, 1949.
Thomas, Joy A. (2006). Elements of information theory (2nd ed.). New York: Wiley-Inter-science.
World Scientific, 2014.
Castells M. Communication Power. Oxford University Press. 2011.
Vaisbord S. Communication: a Post-Discipline. Polity Press. 2019.
Hunter B. The Power Of KM: Harnessing The Extraordinary Value Of Knowledge Management. Spirit Rising Productions. 2016.
www.melcrum.com;
www.iabc.com;
Communication World/Magazine of Communication Management,
published by IABC; issued 2010-2016.
Средства за оценяване: