MUSM516 Методика на преподаване на танца

Анотация:

Курсът се занимава с методиката с която един хореограф може да предаде на практика своята творческа идея . Психологическите и педагогически похвати , които е нужно да владее един хореограф – постановчик , са едно от най-важните качества които трябва да развие един съвременен творец. Ролята и мястото на качеството да владееш работната ситуация и маайсторството да доведеш различните етапи на сътворяването на сценичен продукт до финален и завършен вид в който хореографа има нужда , е много основен момент в усвояването на тази професия . Не винаги един много добър танцьор – изпълнител може да работи в екип и да развива свои идеи с други професионалисти .Студентите ще преминат през задължителните композиционни сценични правила , валидни за режисьорите постановчици.Ще могат да разработват всеки един етап от постъновъчните моменти по отделно и да се научат да ги владеят перфектно като самостоятелни партитури .

прочети още
Танцово изкуство

Преподавател(и):

доц. Татяна Соколова  д-р
гл. ас. Маргарита Кръстева-Стойчевска  д-р

Описание на курса:

Компетенции:

1) знаят: 1.Студентите ще знаят различни методи за изкристализиране на главна идея около която да се добавят идеи от втори или трети план – многопланово , стилизирано представление .

2) могат: 2. Работа върху абстрактна идея , която задава преподавателя , и продължение на тази задача от студента.

3. Работас драматургичен материал , и неговото развиване по законите на режисурата.


Предварителни изисквания:
Да са успешно изкарали най-малко 2 бакалавърски курса по Модерни танцови техники, а също така и курсовете от Хореографската програма – Хореаграфия и композиция на танца и История на съвременния танц.

Форми на провеждане:
Редовен

Учебни форми:
Лекция

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

  1. Въведение в тематиката на курса
  2. Научен статус на методиката на обучение. Цели и целеполагане в професионалното обучение. Формиране на професионално-технически умения и навици. Специфика на професионалното обучение дидактически принципи.
  3. Специфика на дидактическите методи в професионалното обучение. Словесни метоси. Метод инструктаж. Метод демонстрация и метод упражнение. Интерактивни методи.
  4. Същност на преподаването. Методика на преподаването на БНТ.
  5. Структура на урок по теория и практика.
  6. Методика на преподаване в детската градина.
  7. Построяване на урока по хореография 1-4 клас.
  8. Построяване на урока по хореография 5-7 клас.
  9. Построяване на урока по хореография 8-12 клас.
  10. Към историята на българския народен танц.
  11. Професионално и самодейно изкуство. Професионални ансамбли в България.
  12. Терминология в БНХ
  13. Българската обредна система и танца. Мястото на словесния фолклор в обучението по БНТ.
  14. Специфика на българската народна музика.
  15. Практиески семинар.

Литература по темите:

Dance Composition: A Practical Guide To Creative Successs In Dance Making – автор: Джаклин М. Смит – Отард

2. Action Theater: The Improvisation of Presence – Автор: Рут Запора

3. Body, Space, Image: Notes Towards Improvisation And Performance - Автори: Миранда Тъфнел и Крис Крикмей

4. The Moment Of Movement: Dance Improvsation – Автор: Лин Ан Блом и Л. Тарин Чаплин

5. Contact Improvisation: An Introduction to a Vizualizng Dance Form – автор: Шерил Палант

6. Time And The Dancing Image – Автор: Дебора Джоуит

7. Wisdom Of The Body Moving: An Introduction To Body-Mind Centering - Автор: Линда Хартлей