MUSM516 Методика на преподаване на танца
Анотация:
Курсът се занимава с методиката с която един хореограф може да предаде на практика своята творческа идея . Психологическите и педагогически похвати , които е нужно да владее един хореограф – постановчик , са едно от най-важните качества които трябва да развие един съвременен творец. Ролята и мястото на качеството да владееш работната ситуация и маайсторството да доведеш различните етапи на сътворяването на сценичен продукт до финален и завършен вид в който хореографа има нужда , е много основен момент в усвояването на тази професия . Не винаги един много добър танцьор – изпълнител може да работи в екип и да развива свои идеи с други професионалисти .Студентите ще преминат през задължителните композиционни сценични правила , валидни за режисьорите постановчици.Ще могат да разработват всеки един етап от постъновъчните моменти по отделно и да се научат да ги владеят перфектно като самостоятелни партитури .
Преподавател(и):
доц. Татяна Соколова д-р
гл. ас. Маргарита Кръстева-Стойчевска д-р
Описание на курса:
Компетенции:
1) знаят: 1.Студентите ще знаят различни методи за изкристализиране на главна идея около която да се добавят идеи от втори или трети план – многопланово , стилизирано представление .
2) могат: 2. Работа върху абстрактна идея , която задава преподавателя , и продължение на тази задача от студента.
3. Работас драматургичен материал , и неговото развиване по законите на режисурата.
Предварителни изисквания:
Да са успешно изкарали най-малко 2 бакалавърски курса по Модерни танцови техники, а също така и курсовете от Хореографската програма – Хореаграфия и композиция на танца и История на съвременния танц.
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
- Въведение в тематиката на курса
- Научен статус на методиката на обучение. Цели и целеполагане в професионалното обучение. Формиране на професионално-технически умения и навици. Специфика на професионалното обучение дидактически принципи.
- Специфика на дидактическите методи в професионалното обучение. Словесни метоси. Метод инструктаж. Метод демонстрация и метод упражнение. Интерактивни методи.
- Същност на преподаването. Методика на преподаването на БНТ.
- Структура на урок по теория и практика.
- Методика на преподаване в детската градина.
- Построяване на урока по хореография 1-4 клас.
- Построяване на урока по хореография 5-7 клас.
- Построяване на урока по хореография 8-12 клас.
- Към историята на българския народен танц.
- Професионално и самодейно изкуство. Професионални ансамбли в България.
- Терминология в БНХ
- Българската обредна система и танца. Мястото на словесния фолклор в обучението по БНТ.
- Специфика на българската народна музика.
- Практиески семинар.
Литература по темите:
Dance Composition: A Practical Guide To Creative Successs In Dance Making – автор: Джаклин М. Смит – Отард
2. Action Theater: The Improvisation of Presence – Автор: Рут Запора
3. Body, Space, Image: Notes Towards Improvisation And Performance - Автори: Миранда Тъфнел и Крис Крикмей
4. The Moment Of Movement: Dance Improvsation – Автор: Лин Ан Блом и Л. Тарин Чаплин
5. Contact Improvisation: An Introduction to a Vizualizng Dance Form – автор: Шерил Палант
6. Time And The Dancing Image – Автор: Дебора Джоуит
7. Wisdom Of The Body Moving: An Introduction To Body-Mind Centering - Автор: Линда Хартлей