ARTM440 Корпоративна идентичност в интериора
Анотация:
• Дисциплината запознава студентите с многостранните възможности за прилагане на корпоративната идентичност в интериора, с подходите за нейното реализиране, с начините за придаване на уникален и стилен изглед на фирменото пространство.
• Дава познания за фирмената графика в интериора, за нейните проявления и утилитарност.
• Формира професионална компетентност относно възможностите за проявление на корпоративната идентичност в интериора.
• Запознава с технологиите за прилагане на желаната фирмена (цветова и графична) атмосфера.
• Дава възможност на студентите да правят графични студии по индивидуални задачи.
Преподавател(и):
доц. Софрони Върбев д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) зная:
• Завършилите курса познават възможностите за прилагане на корпоративната идентичност в интериора според конкретната необходимост.
2) могат:
• Придобиват се умения за професионално прилагане на авторски графични и пластични решения във фирмения интериор.
Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения:
• Да познават методиката на дизайнерското проектиране.
• Да имат познания по приложна графика.
• Да демонстрират добри възможности в графичното изобразяване.
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
- Исторически преглед на корпоративната идентичност.
- Връзка на корпоративната идентичност с корпоративния имидж и корпоративната репутация.
- Поле за изява на корпоративната идентичност. Видове фирмени интериори, където се прилага корпоративната идентичност.
- Средства за постигане на корпоративна идентичност в интериора
- Корпоративна идентичност в търговския интериор. МОЛ. Хипермаркет. Специализиран търговски интериор.
- Корпоративна идентичност в бутик за дрехи и обувки, в бижутерски и в парфюмерииен магазин.
- Корпоративна идентичност в мебелен магазин и в авто шоурум.
- Корпоративна идентичност в сферата на услугите. Интериор на заведение за хранителна и питейна консумация.
- Корпоративна идентичност в сферата на услугите. Интериор на фризьорски салон. Банков сектор.
- Корпоративна идентичност в сферата на услугите. Мобилен оператор. Хотел.
- Корпоративна идентичност в офис – пространство.
- Корпоративна идентичност в здравно заведение. Учебно заведение.
- Корпоративна идентичност в музейно пространство.
- Корпоративна идентичност в спортен обект.
- Корпоративна идентичност – избор на средства за постигане според бранша, целевата аудитория, характера на предлагания продукт.
Литература по темите:
АСЕНСИО СЕРВЕР, ФРАНЦИСКО. ИНТЕРИОРЕН ДИЗАЙН - АТЛАС. Изд.Книгомания, 2008.
ВЪРБЕВ СОФРОНИ. КОРПОРАТИВНАТА ИДЕНТИЧНОСТ В ИНТЕРИОРА. Докторантски труд. НБУ
Списания:
INTERIOR DESIGN Magazine
Boca Design & Architectural Review Magazine
ARCHITECTURAL LIGHTING Magazine
FRAME Magazine
Средства за оценяване:
Конферанс;
Курсова работа