ARTM426 Дизайн за детето - интериор и екстериор - II част
Анотация:
Курсът представлява втора част от поредица лекции и практически занятия по темата ,,Дизайн за детето - интериор и екстериор"
В темите разглеждани през време на обучението се обръща внимание на комплексния подход при проектиране на детска среда.
Разглеждат се психофизиологичните и антропометрични особености на различните възрастови групи, както и поведението на децата в различни функционални зони.
Потребностите за хармонично психическо и физическо развитие на детето.
На базата на усвоените теоретични познания, студентите избират тема за практическа разработка. Имайки предвид по- високите изисквания в магистърската степен проекта трябва да съдържа всички етапи които се изискват при представяне на дизайнерски продукт.
1Доклад от проучване по темата избрана от студента(по плана представен от преподавателя.
2Няколко идейни проекта-от които след обсъждане с преподавателя се избира един.
3Разработка на окончателния вариант - избор на начин на визуализация на идеята(3D или макет)
4Комплектоване на проекта-Доклад от проучване;идейни варианти;окончателен проект- чертежи; цветни варианти;окончателна визуализация.
Преподавател(и):
проф. Георги Гиков
Описание на курса:
Компетенции:
1) знаят: придобиват знания за организацията на средата предназначена за деца, определяща развитието , хигиената , здравето , образованието и свободното им време
2) могат : да проектират предметно материалната среда като цялост и отделни продукти и системи от продукти.
Предварителни изисквания:
Да познават методиката на дизайнерското проектиране.
Да притежават знания по фундаменталните, въвеждащи дизайнерски дисциплини- композиция , цветознание,комбинаторика и др.
Да притежават умения за визуализация на дизайнерски продукт.
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
Литература по темите:
. авт.колектив ,,Играта и играчката в живота на детето"-Държавно издателство ,,Народна просвета"-София,1979
. авт.кол.с р-тел проф.Елка Петрова,,Комплексни функции на играчката",
издателство на Университет Бургас.
.Анна Стармър,,,Цветовете"-енциклопедия, Книгомания-2008г.
.Гето Пенов,,Учебник по ергономия "- ,,Наука и изкуство"-1976г
.Добрина Желева - Мартинс ,,Тектониката като теория на формата и формообразуването"-Академично издателство,,Марин Дринов"-2002г
.Д.Бояджиев,П.Мръвкаров,П.Тимев,,Технология на мебелното производство",Земиздат 1993
.Елена Писарева-,,Обзавеждане на обществени сгради"-Лесотехнически у-тет София-1999г.
.Л.Гуринов -,,Графичен речник в дизайна"-издателска къща при ЛТУ -София-2008г. –
.Льо Карбюзие, ,,Модулор", София- 1982
. Нойферт ,,Архитектурни норми и стандарти"
. Румен Райчев,,Структурна комбинаторика"-,,,Терзиев и синове"Едем-21, 1995гСофия.
. Румен Райчев,,,Цветовете в изкуството" - ИК ЛИК-2005г.
.Харолд Брем ,,Магията на цветовете"- Софияпрес оод-2010г.
.Minimalism" -Atrium Group 2003
.Philis Richardson-,,Design for kids"Thames and Hudson
Средства за оценяване:
1.Представяне на доклад от проучване по избраната тема.
2.Проект който включва:
.Чертеж на ситуацията на избраната зона
.Чертеж на изделието избрано за проектиране
.Цветни решения
.Графични решения (ако има такива)
.Ергономични схеми
.Визуализация : макет,компютърно изображение или перспективна рисунка на ръка.