HACM322 Съвременни форми във визуалното изкуство
Анотация:
Курсът е посветен на съвременните форми във визуалното изкуство (пърформанс, инсталация, видео, концептуално изкуство и др.). Тези форми са утвърдени в България и имат активно присъствие в художествения живот у нас. Курсът предлага увод в спецификата и историческото им развитие, при отчитане на тяхната връзка с традиционните изобразителни изкуства. Коментират се водещи представители и тенденции; проблематизират се днешният визуален образ и неговият зрител.
Преподавател(и):
проф. Ирина Генова д-р
проф. Боян Манчев д.н.
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
Притежават знания за особеностите и проблемите на съвременните форми в изкуството.
2) могат:
Умеят да анализират динамиката на съвременните форми и да контекстуализират конкретни произведения.
Предварителни изисквания:
Студентите да имат базови познания по история на изкуството.
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
Литература по темите:
Гаймер, П. 2011. Теории на фотографията. Изток-Запад. София.
Дворянов, О. 2003. Концептуалната тенденция в съвременното изкуство. Веда Словена. София.
Манов, Б. 2003. Дигиталната стихия. Титра. София.
Марков, В. Време и видеообраз. 2012. Акад.изд. Марин Дринов. София.
Попов, Ч. 2009. Постмодернизмът и българското изкуство от 80-те – 90-те години на XXв. Български художник. София.
Стефанов, С. 2003. Авангард и норма. Агата-А. София.
Bishop, C. 2005. Installation art. Tate. London.
Buchloh, B. 2000. Neo-avantgarde and culture industry. MIT Press. Cambridge.
Dreher, T. 2001. Performance Art nach 1945. Fink. Munchen.
Godfrey, T. 1998. Conceptual art. Phaidon. London.
Goldberg, R. L. 2004. Performance: live art since the 60s. Thames & Hudson. London.
Groys, B. 2003. Topologie der Kunst. Hanser. Munchen.
Lister, M. 2003. New Media: a critical introduction. Routledge. London.
Manovich, L. 2001. The Language of New Media. MIT Press. Cambridge, Mass.
Meigh-Andrews, C. 2006. A history of video art. Berg. Oxford.
Reiss, J. 1999. From margin to center: the spaces of installation art. MIT Press. Cambridge.
Rotzler, W. 1981. Objekt-Kunst. DuMont. Koln.
Rush, M. 2003. Video art. Thames & Hudson. London.
Средства за оценяване:
реферат, тест