CASM237 Приложение на 3D Studio Max в графичния дизайн
Анотация:
Курса се състои от 30 учебни часа разпределени в един семестър, които представят различни форми на учебна натовареност.
На базата на запознаване стъпка по стъпка с особеностите и приложението на триизмерната графика, приложението на 3D в графичния дизайн, както и възможностите на програмата 3D SSTUDIO MAX 7 - студентите получават необходимите знания за създаване на 3D компютърно изображение и изискванията за ефективно приложение. Успоредно с програмите учениците ще изучават принципите, на които се гради 3D: основата са елементите на дизайна.
Студентите ще знаят как да прилагат с помощта на иновативни методи получените знания в практиката.
Преподавател(и):
Емил Аврамов
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
* Как да създават 3D компютърно изображение с 3D STUDIO MAX..
* Какви са изискванията за приложението на 3D в рекламни материали.
* Какви са най-често срещаните грешки.
2) могат:
* Да ползват уверено възможностите на изучаваната графична програма.
* Да рисуват и композират триизмерно с компютър.
* Да изработват фирмен знак в 3D.
* Да визуализират успешно в 3D интериор.
Основни акценти в учебния план:
- Въведение в компютърната графика, анимацията и 3D Studio MAX.
- Потребителски интерфейс на 3D Studio MAX.
- Създаване на основни 2D и 3D обекти.
- Трансформиране на обекти.
- Създаване на материали и разполагането им върху обекти.
- Осветление – видове светлини, основни техники за осветяване, видове сенки, вторично осветление(radiosity, global illumination).
- Камери – видове, параметри.
- Анимиране – принципи. Създаване и анимиране на йерархични вериги.
- Моделиране на сложни обекти.
- Рендери - ефектно визуализиране
- Система от частици
Предварителни изисквания:
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
- Първоначални настройки, навигация, интерфейс.
- Интерфейс. Импорт на 2D криви. Двуизмерни обекти. 2D Booleans
- обекти с модификатор Lathe. Loft обекти
- 2D обекти с модификатори Bevel Profile и Sweep. Импорт на 3D обекти с Merge File
- Упражнение за текущо оценяване.
- Текущо оценяванe
- 3D Примитиви. Разширени примитиви. Групиране
- 3D Booleans. Модификатор Bend
- Моделиране в Editable Poly
- Моделиране в Еditable Poly
- Модификатор Symmetry. Работа с Array tool
- Модификатори Shell и FFD. Работа със Soft Selection
- Работа със Spacing Tool
- Упражнение за текущо оценяване
- Текущо оценяване.
Литература по темите:
3ds Max 9. Официален учебен курс + CD
Автор: Колектив
Издател: СофтПрес
Цветовете. Енциклопедия
Автор: Анна Стармър
ИНТЕРИОР. Дизайн, проектиране с AutoCAD, компютърно моделиране и визуализация с 3ds Max
Автор: Д. Ларченко, А. Келле-Пелле
Издател: СофтПрес
500 идеи за малки пространства
Автор: Колектив
Издател: Evergreen
Рекламна политика
Автор: Лиляна Менчева
Издател: Нов български университет
Гениален маркетинг: Съвети и най - добри практики
Автор: Питър Фиск
Издател: СофтПрес
0.009
1991
Средства за оценяване:
Изпитна задача
CASM237 Приложение на 3D Studio Max в графичния дизайн
за студенти от програма “Графичен дизайн”
3D проект в 3D Studio Max 7 – интериор/ пространствен дизайн, представен на CD, съдържащ:
• Триизмерни обекти
• Текстури и материали
• Осветление
Проекта да съдържа и 3 бр. рендери формат JPG с резолюция минимум 640 x 480 px.
Задължителни писмени разработки, представят се формат А4 на PC разпечатани и на електронен носител, по минимум 4 бр. страници:
1. CGI графика
2. 3D кино
Критерии за оценка:
1. Изпълнение на всички точки от поставените задачи.
2. Креативност и оригиналност на продукта.
3. Авторски разсъждения в писмените разработки.
4. Разглеждане на иновации.