VIPM502 Дизайн и графично оформление на опаковка и етикет II част

Анотация:

Курсът представлява важен етап от цялостното обучение в областта на плакатното изкуство и комуникатовен дизайн. В него се обхващат всички съвременни форми на oпаковката и етикета.В цикъл от лекции и самостоятелна работа, студентите се запознават със спецификата и последните тенденциите във видовете опаковка и етикети.

Анализират се основните комуникационни компоненти на опаковката – графика, цвят, шрифт, композиция. Проследяват се разликите и характерните графични и логични особености на видовете етикет. Изследва се творчеството на изявени майстори на графичния дизайн. Научават се етапите в проектирането и създаването на опаковката. Основен акцент в обучението по опаковка е самостоятелното проектиране на серии от опаковки и етикети.

• Обучението в курса предполага и постоянно интерактивно проучване по темата, за което електронната платформа е неразделна част от тематичния му план. (Moodle)

прочети още
Плакат и комуникативен дизайн

Преподавател(и):

доц. Калина Христова  д-р
 Ивайло Саралийски  д-р

Описание на курса:

Компетенции:

Успешно завършилите курса студенти:

1) знаят:

• Завършилите успешно курса придобиват теоретични знания в историята на графичното оформление на опаковката и етикета;

• Студентите ще могат компетентно да анализират съвременните посоки в комуникацията на опаковката и етикета;

2) могат:

• Студентите усвояват професионални умения в проектирането и изпълнението в един от основните дялове на графичния дизайн – опаковка;

• Запознават се с многообразните графични похвати използвани в различните видове етикети;

• Натрупаните знания и опит дават основа за бъдеща реализация в областта на графичния дизайн и рекламната графика;


Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения:

• Интерес към графичния дизайн;

• Отношение към различните видове опаковка и етикет;

• Умения и познания в областта на рисунката са предимство в обучението по графично оформление;

• Ползването на графични компютърни програми улеснява изпълнението на практическите задачи;



Форми на провеждане:
Редовен

Учебни форми:
Лекция

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

  1. История и развитие на дизайна на опаковката
  2. Специфични типове опаковки – разгъвка и макет
  3. Анализ на световнизвестни дизайни на опаковки
  4. Дизайн на нестандартни опаковки - специфични разгъвки
  5. Нестандартни форми и формати на опаковката
  6. Графично оформление и дизайн на опаковка за тестени изделия
  7. Разработване на серия стилизирани знаци за хранителни продукти
  8. Проект за серия опаковки за шоколадови изделия
  9. Цялостно разработване на серия опаковки за шоколадови изделия
  10. Реализиране на проект за опаковка за парфюм/козметична серия
  11. Реализиране на нестандартна и атрактивна опаковка за печатни произведения и рекламни материали
  12. Реализиране на серия опаковки и етикети за вино с типографични композиции
  13. Реализиране на печатно портфолио/каталог с тематични етикети и опаковки - атрактивна
  14. Техники за презентиране на проекта
  15. Конферанс – финално оценяване

Литература по темите:

Основна литература:

• Шрифтът през вековете,В.Йончев,изд.Български художник,1964

• Книгата през вековете,В.Йончев,Български художник,1976

• BUCHGESTALTUNG,A.KARR,VEB VERLAG DER KUNST,Drezden,1963

• Typographia 2,OLDRICH NLAVSA,SNTL-NAKLADA TELSTVI TECHNICKE LITERAUTY,Praha,1981

• Техническо редактиране на книгата,Текла Малиновска,Людвик Сита,изд.Техника,1986

• Художественная структура книги,Ю.Герчук,издателство „Книга”,Москва,1984

• О книге,Генрих Гуссман, издателство „Книга”,Москва,1982

• Сетка,Аллен Херлберт, издателство „Книга”,Москва,1984

• Р.Барт,Печатна графика

• Ал.Капър,Типография

• О.Хлавса,Типография

• Харалд Ласуелд,Комуникацията

• Хр.Кафтанджиев,Визуална комуникация

• Ернст Каспрер,Философия на символичните форми

• Чарлз Морис,Естетика и теория на знаците

• Р.Барт,Въображението на знака

• У.Боумен,Графичния образ на информацията

• Хр.Кафтанджиев,Езикът на рекламата

• Греъм Колиър,Форма,пространство и виждане

• Димитър Арнаудов,Художникът и творбата

Допълнителна литература:

• Alan Fletcher, The art of looking sideways

• Alan Fletcher, Beware wet paint

• Paul Rand, A designer's art

• Robert Bringhurst, Elements of typographic style

• Michael Johnson, Problem solved

• Michael Evamy, Logo

• Beryl McAlhone, A Smile in the Mind

• Per Mollerup, Marks of Excellence: The History and Taxonomy of

Trademarks

• Friedrich Friedl, Nicolaus Ott, Bernard Stein, TYPO

• Ellen Lupton, Design Writing Research

• Ellen Lupton, Thinking with Type

• Ellen Lupton and Jennifer Cole Phillips, Graphic Design: The New Basics

• Sean Adams, Masters of Design: Logos & Identity

Средства за оценяване:

ТО1- Конферанс

ТО2 - Портфолио

ТО3 - Презентация