VIPM501 Съвременни тенденции в рекламния дизайн

Анотация:

Курсът има за цел да предложи на студентите теоретични познания в областта на съвременните тенденции в рекламния дизайн. Важна част от обучението е работата в групи и пресъздаването на реална работна атмосфера в рекламна агенция. Ролевите игри и определянето на функциите на различни позиции и длъжности в рекламната агенция ще помогне на студентите да бъдат по-адаптивни и конкурентноспособни след завършването на програмата и в бъдещата си реализация като художници-дизайнери.

Курсът дава възможност на студентите да се запознаят и с актуалните стилистични похвати и специфична символика, както в рекламния дизайн, така и в авторския художествен плакат.

Важен аспект в обучението е развиването у студентите на асоциативно мислене, което е една от основните предпоставки за реализирането успешни продукти на рекламния и комуникативен дизайн.

прочети още
Плакат и комуникативен дизайн

Преподавател(и):

доц. Калина Христова  д-р
 Петър Кесерджиев  

Описание на курса:

Компетенции:

Успешно завършилите курса студенти:

1) знаят:

• за последните иновативни методи в областта на графичния и комуникативен дизайн;;

• за принципите на асоциативното мислене;

• за новите тенденции и школи в съвременния рекламен дизайн;

2) могат:

• да създават оригинални и естетически издържани авторски плакати;

• да създават собствени концепции за фирмена идентичност;

• да прилагат и използват придобитите знанията и уменията в реализирането на конкретни авторки проекти, презентации на продукт или цялостна рекламна кампания;


Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения:

• Интерес към иновациите в областта на графичния и комуникативен дизайн;

• Интерес към тенденциите при разработване на лого, плакат, фирмена идентичност;

• Ползването на графични компютърни програми улеснява изпълнението на практическите задачи;



Форми на провеждане:
Редовен

Учебни форми:
Лекция

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

  1. Съвременни тенденции в рекламния дизайн
  2. Проучване и анализ на актуални стилове в рекламния дизайн
  3. Съвременни методи за графична визуализация
  4. Стилистични похвати и специфична символика в дизайна на рекламни, печатни и др.продукти
  5. Асоциативното мислене и в плаката и комуникативния, рекламен дизайн
  6. Разработка на серия комуникативни визии, изградени на основата на асоциативната мисъл и идея
  7. Плакат или постер? – множественост на истините (шегата в изкуството на плаката)
  8. История и настояще на авторския плакат
  9. Разработка на личен знак/лого и artist statement
  10. Разработка на artist statement
  11. Разработка на серия рекламни плакати по зададена тема
  12. Разработване на цялостна фирмена идентичност
  13. Разработка на сценарии за рекламна кампания. Ролеви игри
  14. Методи за презентиране на проект
  15. Конферанс

Литература по темите:

Основна литература:

• Ернст Каспрер,Философия на символичните форми

• Чарлз Морис,Естетика и теория на знаците

• Р.Барт,Въображението на знака

• У.Боумен,Графичния образ на информацията

• Греъм Колиър,Форма,пространство и виждане

• Димитър Арнаудов,Художникът и творбата

Допълнителна литература:

• Trilling, James. Ornament. A Modern Perspective. Samuel and Althea Stroum Book, 2003.

• Fenn, Amor. Abstract design and how to create it. New York, Courier Dover Publications, 2010.

Средства за оценяване:

Практическа задача - 33.33%

Портфиолио - 33.33%

Презентация - 33.33%