VIPM501 Съвременни тенденции в рекламния дизайн
Анотация:
Курсът има за цел да предложи на студентите теоретични познания в областта на съвременните тенденции в рекламния дизайн. Важна част от обучението е работата в групи и пресъздаването на реална работна атмосфера в рекламна агенция. Ролевите игри и определянето на функциите на различни позиции и длъжности в рекламната агенция ще помогне на студентите да бъдат по-адаптивни и конкурентноспособни след завършването на програмата и в бъдещата си реализация като художници-дизайнери.
Курсът дава възможност на студентите да се запознаят и с актуалните стилистични похвати и специфична символика, както в рекламния дизайн, така и в авторския художествен плакат.
Важен аспект в обучението е развиването у студентите на асоциативно мислене, което е една от основните предпоставки за реализирането успешни продукти на рекламния и комуникативен дизайн.
Преподавател(и):
доц. Калина Христова д-р
Петър Кесерджиев
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
• за последните иновативни методи в областта на графичния и комуникативен дизайн;;
• за принципите на асоциативното мислене;
• за новите тенденции и школи в съвременния рекламен дизайн;
2) могат:
• да създават оригинални и естетически издържани авторски плакати;
• да създават собствени концепции за фирмена идентичност;
• да прилагат и използват придобитите знанията и уменията в реализирането на конкретни авторки проекти, презентации на продукт или цялостна рекламна кампания;
Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения:
• Интерес към иновациите в областта на графичния и комуникативен дизайн;
• Интерес към тенденциите при разработване на лого, плакат, фирмена идентичност;
• Ползването на графични компютърни програми улеснява изпълнението на практическите задачи;
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
- Съвременни тенденции в рекламния дизайн
- Проучване и анализ на актуални стилове в рекламния дизайн
- Съвременни методи за графична визуализация
- Стилистични похвати и специфична символика в дизайна на рекламни, печатни и др.продукти
- Асоциативното мислене и в плаката и комуникативния, рекламен дизайн
- Разработка на серия комуникативни визии, изградени на основата на асоциативната мисъл и идея
- Плакат или постер? – множественост на истините (шегата в изкуството на плаката)
- История и настояще на авторския плакат
- Разработка на личен знак/лого и artist statement
- Разработка на artist statement
- Разработка на серия рекламни плакати по зададена тема
- Разработване на цялостна фирмена идентичност
- Разработка на сценарии за рекламна кампания. Ролеви игри
- Методи за презентиране на проект
- Конферанс
Литература по темите:
Основна литература:
• Ернст Каспрер,Философия на символичните форми
• Чарлз Морис,Естетика и теория на знаците
• Р.Барт,Въображението на знака
• У.Боумен,Графичния образ на информацията
• Греъм Колиър,Форма,пространство и виждане
• Димитър Арнаудов,Художникът и творбата
Допълнителна литература:
• Trilling, James. Ornament. A Modern Perspective. Samuel and Althea Stroum Book, 2003.
• Fenn, Amor. Abstract design and how to create it. New York, Courier Dover Publications, 2010.
Средства за оценяване:
Практическа задача - 33.33%
Портфиолио - 33.33%
Презентация - 33.33%