ADVM104 Мениджмънт на дизайна в рекламата

Анотация:

Курсът отговаря на новите предизвикателства пред рекламните комуникации и ролята на дизайна като новото иновативно оръжие в комуникациите. Мениджмънтът на дизайна е обект на много изследвания, научни и практически, в целия свят, поради особеното място и важност, което заема в цялостния процес на интегрираните комуникации и модерния брандинг. Професионалната бизнес практика доказва, че той е от особена важност за крайния успех на почти всички участници в рекламниия и комуникационен процес – и като процес, и като резултат.

ЦЕЛИ НА КУРСА

Целта на курса е да запознае студентите с модерния мениджмънт на дизайна, като свърже тези знания с общите им знания и умения да участват професионално в процеса на успешната реклама и комуникация.

прочети още
Плакат и комуникативен дизайн

Преподавател(и):

доц. Стефан Серезлиев  д-р

Описание на курса:

Компетенции:

Успешно завършилите курса студенти:

1) знаят

• Принципите на модерния мениджмънт на дизайна в комуникационния бизнес

• Ролята му като иновативно стратегическо оръжие в рекламните комуникации и модерния брандинг.

2) могат

• Да менажират процеса на дизайн в комуникациите

• Да създават, участват и менажират процеса на дизайн в съвременни комуникационни структури

• Да евалюират дизйнерски процеси и продукти в цялостния процес на рекламната комуникация в зависимост от тяхната професионална кариера – от бранд мениджъри до политически маркетолози.


Предварителни изисквания:
Общи познания в областта на маркетинга и рекламата.

Форми на провеждане:
Редовен

Учебни форми:
Лекция

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

Литература по темите:

На български език

1. Фийл, Шарлот и Питър. Графичен дизайн на 21. Век. TASCHEN. 2005, 192 c. Icons Taschen

2. Увод в мениджмънта на рекламата, К. Каменов/София 2000

На английски език:

1. Briefing creative agencies; White, Roderick; Admap, June 2003, Issue 440

2. Arens, William and David Schaefer, Michael Weigold. Essentials of Contemporary Advertising. McGraw Hill, NY 2008, 592 р.

3. Visocky O’Grady, Jenifer. A Designer Research Manual: succeed in design by knowing your client and what they really need. Rockport Publishers Inc, Beverly Massachusetts. 2009, p. 192

4. Visocky O’Grady, Jen+Ken. The Information Design Handbook. RotoVision UK, 2008, p. 242

5. Swann, Alan. Design & Marketing. Quarto Publishing plc, London, 1990, p.94

6. Summers, Irvin and White, Major David E. Creativity Techniques: Toward Improvement of the Decision Process. The Academy of Management Review, Vol. 1, No. 2 (Apr., 1976), pp. 99-107

7. Wozencroft, Jon. The Graphic Language of Neville Brody. Thames and Hudson, London. 1995, p. 160

8. Phillips, Peter. Creating the Perfect Design Brief. How to Manage Design for Strategic Advantage. Allworth Press and Design Management Institute. NY, 2004, p. 224

9. Control system BSB Dorland, London

10. DesignEffect - measuring the future brand effect of graphic design

Gert Kootstra, Jos Vink and Pieter van Ginkel, ESOMAR, Annual Congress, London, September 2006

11. Design reflections on the cross-cultural mirror; Serezliev, Stefan. // MX Design Conference Mexico, October 26th-28th 2005. ‘Envisioning design for the XXI century.’ University Iberoamericana.

12. Design Manifesto, AIGA, 2006

13. Why Mona Lisa has become the Mona Lisa, ESOMAR Qualitative Research, Athens, October 2006

14. WARC (World Advertising Research Centre) – статии, материали, проучвания, примери на добри практики в областите на творческия процес и мениджмънт. www.warc.com

15. Професионални случаи от международната комуникационна творческа практика (Case studies): Euro RSCG Creative Business Idea 2006-2009; McCann Erickson и др.

Електронни ресурси ; www.icograda.org; www.aiga.org и др.

Средства за оценяване:

Текущо оценяване.

Текущото оценяване се извършва на базата на: Оценка от контролна работа; Оценка от курсова работа. При формиране на крайната оценка се взема предвид участието на студента в процеса на обучение – обсъждане на case studies; участие в дискусии, ролеви игри и пр.

1. Контролна работа

1.1. Контролната работа се състои в развиване на два теоретични въпроса по предварително обявен конспект и решаване на практико-приложен казус, зададен от преподавателя.

2. Курсова работа

2.1. Курсовата работа е по зададена тема и обхваща самостоятелни проучвания, свързани с актуалното развитие на мениджмънта на дизайна в различните комуникационни структури. Темата може да бъде в областите на академичните изследвания или професионалната практика.