TEAM300 Тематичен проект

Анотация:

Курсът осигурява възможност за генериране на творчески идеи в екипна работа като развие даденостите и необходимостите на съответната група в пряк контакт с нейния лидер преподавател. Студентите придобиват знания и умения за прилагане в реализацията на проекта принципите на devising theatre и различни форми на постдраматичния театър. Курсът подпомога самостоятелността при работа на проектен принцип- идея, конкретна реализация, структуриране на работен процес, краен резултат и създава умения в сферата на себепредприемаество в областта на културните практики.

прочети още
Театралнo изкуство и общество

Преподавател(и):

проф. Възкресия Вихърова  д-р
доц. Снежина Петрова  

Описание на курса:

Компетенции:

Успешно завършилите курса студенти:

1) знаят:

· Различни принципи за иницииране и създаване на театрална форма

· Интердисциплинарни похвати и практики при създаване на театрална форма, които стимулират творческото мислене и експеримента.

2) могат:

· Да инициират проект, отговарящ на определени тематични изисквания

· Да структурират работата по него

· Да фиксират ниво на съответен на етапа финален резултат
Предварителни изисквания:


Форми на провеждане:
Редовен

Учебни форми:
Лекция

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

  1. Генериране на творчески идеи: от индивидуалното вдъхновение към колективния процес. Изследване на методите за съвместно генериране на идеи. Практическо приложение на брейнсторминг и други техники за стимулиране на креативността в групова среда.
  2. Devising Theatre: принципи и приложимост в съвременните сценични изкуства Основни подходи в devising theatre и как те могат да бъдат адаптирани към различни артистични групи. Практически примери за създаване на оригинални произведения чрез колективен процес.
  3. Постдраматичен театър: естетика и методология Запознаване с характеристиките на постдраматичния театър. Работа с текст, движение, звук и визуални елементи извън традиционния наратив.
  4. Представяне на референции и примери по темата на курса
  5. Проектен принцип в културните практики: от идея до реализация Основни стъпки в реализирането на проекти: генериране на идея, структуриране на работен процес и постигане на краен резултат. Организация и управление на проекти в областта на културните изкуства.
  6. Себепредприемачество: изграждане на професионални умения за културни дейности Как да изградим професионална идентичност и да развием устойчиви културни инициативи. Управление на екипи и ресурси в независими артистични проекти.
  7. Лидерство и екипна динамика в творческите процеси Ролята на лидера преподавател в насочването на групата към постигане на целите. Управление на групова динамика и справяне с конфликти.
  8. Кратка практическа разработка на творческа идея
  9. Интеграция на мултидисциплинарни подходи в театралното творчество Обединяване на различни изкуства (музика, танц, визуални изкуства) в театрални постановки. Създаване на цялостен проект чрез синтез на различни медии.
  10. Културни практики и публика: изграждане на връзка чрез иновативни форми Разбиране на културните контексти и как те влияят върху възприемането на театралните проекти. Изграждане на иновативни стратегии за привличане на аудитория и популяризиране на културни събития.
  11. Финална презентация на творчески проект

Литература по темите:

„Дългото пътуване към възможността за възприемане“, интервю с Питър Брук, сп. Театрален бюлетин, бр.5/84г.

„Физическият живот на актьора“, интервю с Питър Брук, сп. Театрален бюлетин, бр.5/84 г.

Антонен Арто - Театър на жестокостта, Първи манифест, 1932 г.

Йежи Гротовски – За един беден театър, 1965 г.

Питър Брук – Свещеният театър, 1968 г.

Ричард Шехнер – Ритуален театър, 1969 г.

Еудженио Барба – Театрална антропология: за ориенталското и западноевропейско актьорско изкуство, 1980 г.

Ханс Тийс Леман - „Постдраматичният театър“