CINB008 Филмов анализ
Анотация:
Курсът въвежда в практиката на филмовия анализ, като разглежда филми от различни периоди на развитието на филмовото изкуство от гледна точка на тяхната формална структура, стила, темите и изразните им средства.
Курсът цели да създаде умения за писане, оценка и разбиране на филма като произведение на изкуството.
Разглежданите филми се променят текущо всеки семестър в тематичния план на курса.
Преподавател(и):
доц. Елизавета Боева д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1)знаят:
• как се прави филмов анализ;
2)могат:
• да разбират и анализират филма от гледна точка на формалната му структура, темите и изразните му средства;
• да дискутират свободно съдържателните и формалните аспекти на отделен филм;
• да пишат в основните къси жанрове на кинокритиката;
Предварителни изисквания:
Студентите да имат интерес към анализите, киното и визуалната култура.
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
Литература по темите:
• Raymond Bellour, The Analysis of Film,Indiana University Press,2000
Jon Lewis, Essential Cinema: An Introduction to Film Analysis,Cengage Learning,2013
• Kristin Thompson, Breaking the Glass Armor: Neoformalist Film Analysis,1988
Cardullo, Bert, Film Analysis: A Casebook,Wiley-Blackwell, Year: 2015
• Wildfeuer, Janina & John Bateman, Film Text Analysis: New Perspectives on the Analysis of Filmic Meaning, Routledge,2017
• Harry M. Benshoff, Film and Television Analysis: An Introduction to Methods, Theories, and Approaches, Taylor and Francis,2016
• Barry Salt, Film Style and Technology: History and Analysis,Starword, Year: 2009
• Thomas Elsaesser, Warren Buckland, Studying Contemporary American Film: A Guide to Movie Analysis,A Hodder Arnold Publication,2002
• Peter Lehman, Close viewings: an anthology of new film criticism, University Press of Florida,1990
• Kauffmann, Stanley, Regarding film: criticism and comment, Johns Hopkins University Press, 2001
• Robert Thomas Eberwein, A Viewer's Guide to Film Theory and Criticism,Scarecrow Press, 1980