MBAM035D Проект: Организационно поведение

Анотация:

Организационното поведение (ОП) се представя като постоянно развиваща се интердисциплинарна област на познанието, като акцентите са върху анализ и приложението на управленските функции, тяхното отражение и зависимости с организационното поведение.

Разглеждат се основните измерения на ОП, като студентите се запознават с водещите концепции на мениджмънта, поведенческите науки и тяхното приложение в организацията и нейното развитие.

Систематизация на понятия, категории и инструментариум за въздействие - чрез конкретни подходи, тактики и организационни практики.

прочети още
Бизнес администрация ДО

Преподавател(и):

доц. Димитър Панайотов  д-р

Описание на курса:

Компетенции:

Успешно завършилите курса студенти:

1) знаят:

Значението и необходимостта от акумулирането на ефективни модели за организационно поведение и управление.

2) могат:

Да диагностицират реални ситуации в организацията с прилагането на съответен инстументариум за въздействие.


Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения:

• По основните параметри на организационното поведение като интердисциплинарна област на модерното познание за управлението на организациите.



Форми на провеждане:
Дистанционен

Учебни форми:
Проект

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

Литература по темите:

1. Панайотов, Д. Организационно поведение, НБУ, С. 2003, 2006, 2009 електронно издание

2. Панайотов, Д. Психологически аспекти на управленския процес, В:Психология на бизнеса, 2006,8,11, НБУ

3. Паунов, М. Организационно поведение, С., 1997, 2007

4. Смит, Х., Джон Уекли. Психология на организационното поведение, 1992.

5. Лютенс, Фред. Организационное поведение: Пер. с англ. 7-го изд.- М. 1999.

6. Cohen A., S., Fink, H. Gadon and R. Wilitsg. Effective Behaviour in Organizations, IRWIN, Homewood, III, 1988.

7. Davis K., Organisational Behaviour, New York, MakGraw - Hill, 1991

8. Dunettte M., Handbook of Industrial and Organisational Psychology, Chicago, Rand McNally, 1996.

9. Хофстеде Х. Култури и организации, С., 2001.

Средства за оценяване:

1.Представяне на казуса по определени изисквания

2.Предложените въпроси за самостоятелна работа не покриват, а допълват темите от лекционния курс, като е препоръчително да се излиза от рамките на посочените в него литературни източници и ключовите учебници по ОП.

2. Студентите могат да предложат и изберат актуални материали, статии, разработки по посочената проблематика, които да анализират и дискутират.

3. На основата на предложените тематични направления студентите формулират заглавията на своите самостоятелни разработки, изяви, дискусии и презентации.

4. Анализира се един материал (статия или глава) от посочените сборници (1,2,3,6,7) или оригинална статия (5)

5. Разработката по 1,2,3,6,7 е 6-8 стр и включва: систематизация на основните идеи от избрания материал, с посочване и извеждане на акценти, дискусионни моменти, лични открития и преценки

6. Разработката по 5 е 4-6стр. и има значим ефект, тъй като е по нови оригинални източници (от англ. език) и включва: основните идеи в анализирания материал, правилно цитиране, коментар с аналогии и заключение-резюме от автора в 15 реда.

7. При презентация в курс по тази извънаудиторна работа, то това се отразява на крайната оценка и за съответния аудиторния курс.

8. При работа в екип (до 3 участника) – всеки от екипа анализира алтернативна гледна точка, друг акцент от разглеждания материал и дава лично мнение в общата разработка.

ДОПЪЛНИТЕЛНИ УСЛОВИЯ ПРИ ФОРМИРАНЕ НА КРАЙНАТА ОЦЕНКА:

Изисквания: Активност на студентите по време на занятията и изпълнение на всички поставени задачи и за провеждане на изследване за управленските функции и тяхното влияние върху организационното поведение; Представяне на курсовите задачи по изследването в заключителни семинари..