GEOM417 Семинар: Маркетингови и управленски стратегии в алтернативния туризъм

Анотация:

Семинарът е практически конструиран. Той съдържа основни теми, които характеризират в достатъчна степен сложния характер на управлението на икономически системи. Фокусът се поставя върху най-съществените характеристики на мениджмънта, неговото съдържание и възможностите, които той дава на съвременните бизнес ръководители. В него се изясняват също така ключовите термини, понятия принципи и инструментариум, с който си служи науката за управление.

Основните цели на учебната дисциплина са да даде "ядро" знания в областта на теорията и практиката на стопанското управление, да изгради необходимата базова управленска подготовка, да формира умения за анализ на управленския процес, организационните структури, мотивацията на персонала, лидердтвото и стиловете на ръководство и да развие умения за работа в екип на консултантска основа.

прочети още
Международен алтернативен туризъм

Преподавател(и):

доц. Надя Маринова  д-р

Описание на курса:

Компетенции:

Успешно завършилите курса студенти:

1) знаят:

•историческото развитие на управленската теория и практика;

•принципните положения на мениджмънта

•управленският процес, взаимодействието между функциите и възможностите за тяхното оптимизиране

•основните управленски подходи и методи

•въпросите, свързани с управленското решение и управленските структури

2) могат:

•да прилагат методи за решаване на управленски проблеми

•да вземат управленски решения при променяща се ситуация, рискова, стресова и екстремна

•да анализират сложните управленски процеси, предимствата и недостатъците на различните видове структури, спецификата на мотивационния процес

•да разграничават лидерство от ръководство


Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения:

Основни познания в областта на мениджмънта и маркетинга



Форми на провеждане:
Редовен

Учебни форми:
Семинар в извън учебно време

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

  1. Разработване на идея;
  2. Консултация;
  3. Разработване на структура;
  4. Консултация;
  5. Разработване на самостоятелната работа;
  6. Защита на самостоятелната работа;

Литература по темите:

1. А. Доралийски, Основи на стопанското управление, НБУ 2004 г.

2. А. Ангелов, Основи на менджмънта, С, 1998 г., Второ издание, Тракия-М.

3. Св.Ставрев, Основи на мениджмънта, Пловдив, ПУ "П.Хилендарски", 1996 г.

4. М. Мирчев, Основи на управлението, С, 2000 г.

5. М. Харизанова и др., Управление - теория и практика, С, 2001 г.

6. Д. Донъли, Д. Гибсън, Д. Иванчевич, Основи на мениджмънта, С, "Отворено общество", 1997 г.