GEOM313 Маркетинг в алтернативния туризъм

Анотация:

Настоящият курс има за цел да запознае студентите основните постановки за същността, специфичните особености и направления на развитие на маркетинга, като философия на бизнеса, стратегия, политика и практика за поведението на предприятието на пазара в условията на конкурентната пазарна икономика. В курса се изучават маркетинг процесите, стратегическото маркетинг планиране, поведение на потребителя на пазара и комуникации при алтернативния туризъм. В курса са заложени и резултатите от дългогодишната работа на световно известни автори.

прочети още
Международен алтернативен туризъм

Преподавател(и):

доц. Надя Маринова  д-р

Описание на курса:

Компетенции:

КОМПЕТЕНЦИИ:

Успешно завършилите курса студентите ще могат и знаят:

" да познават основните принципи на маркетинг концепцията за фирмено управление;

" да познават основните маркетинг дейности в практиката на съвременните фирми;

" да прилагат успешно в собствената си стопанска практика и/или утре богатия спектър на маркетинг инструментариума за водене на конкурентната битка в условията на развитата пазарна икономика;

" да вземат управленски решения в сферата на стопанската практика като цяло и в сферата на маркетинг дейността;

" да поемат стопански рискове и да познават правилата за противодействие на различните видове рискове в ежедневната си практика.

" да разбират същността на маркетинга в качеството му на концепция за фирмено управление;

" да оценяват характеристиката на маркетинга в сравнителен план с други концепции за фирмено управление;

" да се запознаят и проследяват поетапното развитие на видовете концепции за фирмено управление, довело до появата и утвърждаването на маркетинга като приоритетен управленски подход в условията на развитата пазарна икономика;

" да разбират и оценяват маркетинга като философия на бизнеса, концепция, стратегия и политика на съвременната фирма, но и като тактика за поведението на фирмата в условията на конкурентната икономика;

" да разбират, оценяват и прилагат различните видове маркетинг дейности в практиката на съвременната фирма;

" да познават и успешно прилагат маркетинг инструментариума за участие в пазарната конкуренция.


Предварителни изисквания:


Форми на провеждане:
Редовен

Учебни форми:
Лекция

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

  1. Тема 1: ТЕОРЕТИЧНИ ОСНОВИ НА МАРКЕТИНГОВАТА ТЕОРИЯ Философия на маркетинга -Търговска концепция -Социална концепция -Техническа концепция -Психологическа концепция -Управленска концепция
  2. Тема 2: ОСОБЕНОСТИ НА ТУРИСТИЧЕСКИЯ БИЗНЕС ОТ ПОЗИЦИЯ НА МАРКЕТИНГА 1. Характеристика на туристите като потребители 2. Мотивация на туристите 3. Туристическият продукт и неговите създатели 4. Особености на проявление на туристическия пазар
  3. Тема 3: ОСНОВНИ ВИДОВЕ ТУРИСТИЧЕСКИ ПАЗАРИ 1. Критерии и видове пазари 2. Туристическа борса
  4. Тема 4: СПЕЦИФИКА НА МАРКЕТИНГА В ТУРИЗМА 1. Основни различия във функционирането на стопанската организация за услуги 2. Критерии, определящи маркетинга на услугите 3. Особености на маркетинга в туризма 4. Видове маркетинг в туризма
  5. Тема 5: МАРКЕТИНГ ЕЛЕМЕНТИ И ИНСТРУМЕНТАРИУМ. МАРКЕТИНГ МИКС. 1.Клиенти и сегментиране 2. Продукт и позициониране 3. Цена и ценова политика 4. Система и политика на продажби (канали за разпределение) 5. Комуникация микс 6. Маркетинг микс
  6. Тема 6: МАРКЕТИНГ СРЕДА 1. Микромаркетинг средаСтраница 2. Макромаркетинг средаСтраница 3. Поведение на туристическото предприятие към директен маркетинг
  7. ПЛАНИРАНЕ, ОРГАНИЗАЦИЯ И КОНТРОЛ НА МАРКЕТИНГОВАТА ДЕЙНОСТ
  8. МАРКЕТИНГОВА ЕТИКА И СОЦИАЛНА ОТГОВОРНОСТ
  9. ОРГАНИЗАЦИЯ И УПРАВЛЕНИЕ НА МАРКЕТИНГ ДЕЙНОСТТА НА ТУРИСТИЧЕСКИ ОБЕКТ
  10. МАРКЕТИНГ ПРОЦЕС И СТРАТЕГИЧЕСКО МАРКЕТИНГ ПЛАНИРАНЕ - ОБЩИ ПОСТАНОВКИ

Литература по темите:

ЛИТЕРАТУРА

А. ОСНОВНА

1. Волф, Я. Маркетинг, Университетско издателство "Стопанство"., УНСС,

1994.

2. Каракашева., Л. Маркетинг, ИСК при УНСС, Център за дистанционно

обучение, 2001 г.

3. Каракашева, Л. и кол., Маркетинг, София, Призма, 1997 г.

4. Каракашева,Л и Бл.Маркова, Поведение на потребителя НБУ, ЦДО-

Радиоуниверситет, С, 1997.

5. Котлър,Ф. Управление на маркетинга, Том I и Н, С., Графема, 1996.

6. Котлер, Ф. Основи на маркетинга, Издателство "Стопанство", УНСС,

София, 1995.

7. Прайд, У. И О.Ферел, Маркетинг: концепции и стратегии, ФорКом, С.,

1994.

8. Веппей, Р.П. Маг1селтш. N6^ Уогк. МсОгает-НШ Воо1с СОШПЯПУ. 1988.

9. Berkowitz, E.N., RA.Kerin and W.Rudelius, Marketing, 2-nd Edition, Boston, Irwin, 1989.

10. Dibb, S., L.Simkin, W.M.Pride, O.C.Ferrel, Marketing - Concept and Strategies, Second

11. Cateora, Ph.R International Marketing, 8-th Edition, Irwin, Homewood, Illinois, 1993.

12. Czinkota, M.R & I.K.Ronkainen, International Marketing, 2-th Edition, The Dryden Press, Chicago, 1990.

13. Jain, S.C. International Marketing Management, Second Edition, PWS-Kent Publishing Company, Boston, Massachusetts, 1991.

14. Evans, J.R and B.Berman, Marketing, 4-th edition, Macmillan Publishing Co, New York, 1990.

Б. ДОПЪЛНИТЕЛНА:

1. Джефкинс, Ф. Въведение в мркетинга, рекламата и паблик рилейпгьнс,

Мениджмънт и консултинг, Варна, 1993.

2. Зайлер, А. Маркетинг - успешно реализиране в практиката, (7 книжки),

ИНФОРМА, София, 1993.

3. Маринов^Е. Маркетинг, PRINCEPS, вАРНА, 1994.

4. Патън, Д. Маркетинг на малкото предприятие, Бургас, Делфин прес,

1993.

5. Laigine,J.M. et col. Action Commerciale Mercatique, Foucher, Paris, 1990.

6. Lush and Lush, Principles of Marketing, Kent Publishing Co, Boston,

Massachusetts,'1987.

7. Guiltinan, J.P. & G.W.Paul, Marketing Management - Strategies and

Programs, McGraw-Hill Book Company, 3-th Edition, New York, 1988.

8. Jain,S.C. International Marketing Management, 2-th Edition^ PWS-Kent

Publishing Company, Boston, Massachusetts, 1987.

9. Lush, F.R. and V.N.Lush, Principles of Marketing, Bostons Massachusetts,

Kent Publishing Company, 1987.

10. O.Peter, J.P. & J.H.Donnelly, Jr. Marketing Management - Knowledge and Skills, BPI, Irwin, Homewood, Illinois, Second Edition, 1989.

11. ll .Seglin, J.L. The McGraw-Hill 36 Hours Marketing Course, McGraw-Hill Publishing Company, New Yrk, 1989.

Средства за оценяване:

Уважаеми студенти,

Възможностите за оценяване по курса са:

текущ контрол или

краен изпит

Текущият контрол се провежда по време на семестъра и е минимум двукомпонентен. За да получи даден студент крайна текуща оценка той трябва да има минимум две текущи оценки. В случай, че студента е удовлетворен от резултата на текущия си контрол може да не се яви на краен изпит през изпитната сесия, а като оценка от курса ще получи оценката от крайния текущия контрол.

Формите на текущ контрол са следните:

Разработване и представяне на избрана тема от курса;

Разработване и представяне на свободно избрана тема предварително удобрена от преподавател;

Решаване на онлайн тест 1;

Решаване на онлайн тест 2;

Разработване и предаване на 2 броя миниказуси;

Разработка и предаване на публикувания в курса казус;

Контролна работа в средата на семестъра;

Контролна работа в края на семестъра;

* За да се освободите от краен изпит трябва да имате положителна оценка (по-висока от Среден 3) на минимум 2 от гореизброените компоненти.

* Вашата крайна оценка се формира на средно аритметичен принцип на база на успешно положените компоненти от гореизброените.