FRAB711 Лексикология и словообразуване на френски език
Анотация:
Курсът се състои от 30 академични часа, които включват различни форми на учебна дейност:
•теоретично mредставяне;
•самостоятелна работа на студентите – подготовка на резюмета по разработваните теми;
•участие в дискусиите по време на семинарите;
•самостоятелна работа на студентите, включваща подготовка на конкретни анализи и домашни задачи;
•провеждане на 3 теста за текущ контрол.
Цели на курса:
•да подготви студентите за бъдещи занимания с проблеми на семантиката, лексикологията и лексикографията;
•да допринесе за изграждането на макролингвистичен подход у студентите към езиковите явления чрез задълбочаване на техните познания върху взаимовръзката между отделните лингвистични дисциплини;
•да способства за формирането на умения за прилагане на теоретични знания към конкретен анализ на практически проблеми в областта на лексикологията, превода и пр.

Преподавател(и):
преп. Цветилена Кръстева
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
•боравят свободно с терминологичния апарат на семантиката и лексикологията;
•интегрират знанията си по семантика и лексикология в цялостен епистемологичен подход, който да прилагат както при изучаването на други лингвистични дисциплини, така и при бъдещата си работа като преподаватели и/или преводачи;
•прилагат когнитивни и структурни модели на анализ към лексикалните проблеми;
•прилагат знанията си в областта на двустранния превод от/на френски език.
Предварителни изисквания:
Добро владеене на френски език. Основни познания в областта на общата лингвистика и морфологията на френския език.
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Френски
Теми, които се разглеждат в курса:
Литература по темите:
1.Martin, R., Pour une logique du sens, Seuil, Paris, 1984.
2.Pottier, B., Linguistique generale. Theorie et description, Klincksieck, Paris, 1974.
3.Mounin, G., Introduction a la semiotique, Ed. de minuit, 1970.
4.Hagege, C., La langue francaise, Internet, www.lire.fr
Средства за оценяване:
•Текущ контрол:
-редовно представяне на резюмета по всички разработвани теми;
-редовно представяне на 3 самостоятелно разработени задачи;
-успешно решаване на 3 теста по време на семестъра (провеждани съответно в 5-а, 9-а и 14-а седмица на семестъра).
•Писмен изпит - при незадоволителни резултати от текущия контрол.