ARPM001 Проектиране - анализ и изследване
Анотация:
Курсът има за цел да даде на студентите основни знания и умения за изследване и анализ на продуктов дизайн.
Преподавател(и):
доц. Иванка Добрева-Драгостинова д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
• как да намират информация, свързана с проблематиката на анализа и изследването на продуктовия дизайн;
• Как да изследват и анализират дизайнерски продукт.
2) могат:
• Да подбират информация и да я анализират за целите на дизайнерското проучване.
Предварителни изисквания:
Студентите да имат интерес към продуктовия дизайн;
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
- Въведение в проблемите на продуктовия дизайн
- Цели и задачи пред съвременния дизайнер
- Основни принципи при разработването на проект за дизайн продукт
- Аналитичен подход към проектирането. Същност и значение
- Историческо иследване
- Проучване на темата по литературни източници
- Проучване на съществуващи образци
- Проучване на стандарти, нормативи, патенти и т.н.
- Анализ на дизайн продукт
- Функционален анализ /анализ на функционалните качества
- Социален и икономически анализ /анализ на социално-икономическите качестваните и технологични възможности Ергономичен анализ
- Технически анализ /анализ на техническите качества • Технологичен анализ • Материален анализ • Конструктивен анализ
- Естетически анализ /анализ на естетическите качества • Композиционно-пластичен анализ • Графичен анализ • Цветови анализ
- Екологичен анализ
- Семестриален конферанс. Оценяване за освобождаване от изпит.
Литература по темите:
• MD – мебелен дизайн
http://www.md-magazine.info
• ДМТ – Дизайн, Материали, Технологии
http://www.mebeli.info
• Лисийска, Здравка. Основи на дизайна – история, теория, методика. Благоевград, Изд. „Пирин – принт”- ЕООД, 1994.
• „Лесотехнически университет”, 1999.
• Фийл, Шарлот и Питър. Дизайнът на 20 век. TASCHEN. София, Изд.
„Алианс-97” ООД, 2002.
• Фийл, Шарлот и Питър. Индустриален дизайн от А до Z . TASCHEN. София, Изд.
„Алианс-97” ООД, 2004.
Средства за оценяване:
ФОРМИ НА ОЦЕНЯВАНЕ
ТЕСТ
ПИСМЕНИ ЗАДАЧИ 20%
ПРАКТИЧЕСКА ЗАДАЧА 30%
ПОРТФОЛИО 50%
УСТЕН ИЗПИТ