BAMB801 Международен маркетинг
Анотация:
Целта на курса е да запознае студентите с концепцията за интернационален и глобален маркетинг, с необходимостта “Going Global”, дали това е необходимо на всяка цена, какви са стратегиите, формите, моделите и инструментите за излизане на интернационални пазари.
Преподавател(и):
проф. Светла Бъчварова-Пиралкова д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
? Как заобикалящата среда влияе на международния и глобален маркетинг;
? Важността на културната среда и междукултурните различия за изработването на интернационалните стратегии и за използване на адекватни инструменти;
? Концепцията “Going Global”;
? Дали интернационализирането на конкретната компания е необходимо на всяка цена;
? Интернационалния маркетингов микс;
? Формите, моделите и инструментите за излизане на интернационални пазари.
2) могат:
? Да анализират заобикалящата среда и я използват за изработване на интернационални и глобални маркетингови стратегии;
? Да оценяват спецификата на културната среда и междукултурните различия и да ги използват за целите на международния и глобален маркетинг;
? Да фокусират интернационалните и глобални маркетинговите инструменти към глобалния клиент;
? Да избират адекватната маркетингова стратегия и бизнес план за конкретните пазари;
? Да определят мястото на конкретната компания във веригата на стойността и да адаптират маркетинговите действия в тази връзка.
Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения:
? Маркетинг
? Мениджмънт
? Микро- и макроикономика
? Общи икономически, финансови и организационни познания.
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
Литература по темите:
Поради големия брой на специализирана литература, по долу съм дал само бай-важните. По време на преподаване на конкретната тема ще дам по разширена библиография.
I. Основна
1. Svend Hollensen, (2017). Global Marketing : [Електронен ресурс] Pearson Education Limited.
2. Терпстра, В., Сарати, Р.(2002). Международен маркетинг, УНСС.