EEKM002 Физика
Анотация:
Курсът е двусеместриален по основно научно направление. Целта му е студентите да бъдат запознати с обхвата, спецификата и основните проблеми на изучаването на обектите и явленията в неживата природа като част от изучаването на природната среда и екологията. Тази цел се постига чрез въвеждане на основни понятия, разглеждане и обсъждане на системи от научни факти, дискусии по научни и светогледни прблеми, решанаве на подходящи задачи и др.
При отбора на учебния материал е заложно ядро от установени научни факти, закони и теории, представянето на които е илюстрирано с множество примери, а усвояването се контролира чрез подходящи въпроси и задачи. При това е обърнато достатъчно внимание на уреди и методи за изследвания, характерни за всички видове научни и инженерни дейности. Не се премълчава и фактът, че цялата досегашна човешка практика изобличава мистиката и гадателството като заблуждения.
Преподавател(и):
доц. Стоян Мишев д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти следва да обладават:
1. Пиродо-научни знания като задължителна част от общата култура на съвременния човек, вкл. за движенията и строежа на телата и веществата, за основните физически закони в природата, за строежа и еволюцията космическите обекти, както и за (3) методите на изследванията на природата;
2. Дсизградено физическо мислене и научен светоглед, отхвърлящи мистицизма и суеверията;
3. Нагласа за по-нататъшно природо-научно и/или инженерно образование.
Предварителни изисквания:
Студентите трябва да имат основни знания и умения по математика, физика и химия в рамките на гимназиалните курсове по тези предмети
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
Литература по темите:
Учебници
Основи на физиката (за Биологическия ф-т на СУ), Част І и II.
Максим Максимов, изд. Булвест, 2000
Физика (за студенти по фармация),
Марин Маринов, изд. Фарадей, 2004
Учебни помагала от преподавателя в електронен вид:
Записки, въпроси, задачи, примерни тестове,
указания и теми за реферати,
Средства за оценяване:
Тестове - 60%
Рефераг - 40 %