SQBM017D Проект: Самопознание

Анотация:

Този извънаудиторен курс е свързан с развитието на себепознание у студента чрез прилагането на различни техники за личностно развитие. През целия семестър студентът води предварително структуриран дневник, който през последните седмици е анализиран.

Курсът затвърждава придобитите знания от курс „Самопознание и управление на личностното развитие“ и изгражда умения за прилагането им на практика.

Курс SQBM011 Самопознание е съобразен с изискванията на Професионалните стандарти за лидерство и управление, раздел А Самоуправление и лични умения, подраздел А1 Управление на собствените възможности, А2 Управление на собствените възможности и професионално развитие и А3 Създаване на лични контакти.

Този курс стимулира студентите да анализират практически проблеми, стимулира към учене от собствения опит и опита на другите. Изисква от студентите да прилагат разнообразие от умения, като умения за събиране и анализ на информация, аналитично мислене, интервюиране, умения за презентация, умения за консултиране и съветване и т.н.

Цели на курса

Да даде възможност на студентите, да наблюдават, изследват, обобщават и експериментират на практика дискутираните въпроси, включени в курс SQBM002.

прочети още
Мениджмънт за организационно съвършенство - ДО

Преподавател(и):

доц. Мария Иванова  д-р
доц. Димитър Панайотов  д-р

Описание на курса:

Компетенции:

Успешно завършилите курса студенти:

1) знаят:

• изискванията на професионалните стандарти по лидерство и управление на MCI, UK

2) могат:

• Да учат ефективно чрез е-портфолио

• Да управляват собственото си развитие


Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения:

• Участие в курс „Самопознание и управление на личностното развитие“

• Желателен работен опит в организация поради спецификата на заданията, насочени към практиката



Форми на провеждане:
Дистанционен

Учебни форми:
Проект

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

  1. Стандарт за професионална компетентност на мениджъри. Средства за оценка и самооценка.
  2. Анализ на работата на и планиране на последващи действия
  3. Мотивация за учене и развитие

Литература по темите:

Основна

• „Седемте навика на високо ефективните хора”, Стивън Кови, 1999, Кибеа

• Учебно помагало – д-р Илина Абаджиева, Гергана Маркова

Допълнителна

• „Осмият навик“, Стивън Кови, 2012, Кибеа

• „Общуване без агресия. Метод на ненасилствена комуникация”, Маршъл Розенберг, Кръгозор, 2007

• „Емоционална интелигентност”, Даниел Голман

• „Четирите споразумения” Дон Мигел Руис, Шамбала, 2006

• „Подсъзнанието може всичко” Дж. Кехоу, Феникс дизайн, 2005

• „Най-великият търговец на света” Ог Мандино, Кибеа, 2001

• „Тибетска книга за живота и смъртта” Согиал Ринпоче, Абагар холдинг, 1993