MODM205 Бранд мениджмънт
Анотация:
С този курс се цели запознаването на студентите с особеностите на професията на маркетолога като цяло и тази на бранд мениджмънта в частност, като обширно и в детайли се описват и анализират концепциите и инструментите, с които се борави в този сектор и на свързаните с него позиции. Основна задача на материала, подготвен за курса е изграждането на богата база знания относно работата на маркетинговия специалист, управляващ търговска марка, нейните елементите и комуникация. В курса преобладават лекции и практически казуси описващи търговската марка и нейното управление от различни гледни точки, за да имат възможност студентите да обогатят общите си знания по темата и да оттренират умения, които ще бъдат полезни за бъдещето им реализиране в професията. В тази връзка по време на курса е предвидено да се работи по предварително зададен курсов проект, свързан с изграждането и управлението на бранда, чието развитие ще се следи и обсъжда под формата на работни дискусии.
Преподавател(и):
проф. Кристиан Банков д.н.
Светослав Петров
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) ще знаят:
• какво е търговска марка и какви концепции лежат в основата на управлението й;
• как се изгражда и развива търговска марка;
• какви са базовите инструменти на бранд мениджмънта;
• какви са характеристиките на комерсиалната комуникация;
• какви са видовете брандинг практики.
2) ще могат:
• да боравят свободно с базовата терминологията на брандинга и управлението на търговската марка;
• да управляват и развиват (собствена) търговска марка;
• да предлагат работещи проекти за управление на предлагането (комуникационни кампании, промоции).
Предварителни изисквания:
Няма.
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
Литература по темите:
Основна:
Complete Idiot’s Guide to Brand Management, P. F. Nikolino (2000), Indianapolis: Alpha Books;
Brand Meaning, M. Batey (2008), New York/London: Routledge;
Positioning: The Battle for Your Mind, Al Reis, J. Trout (1981), McGrow-Hill;
Strategic Brand Management. Building, Measuring, and Managing Brand Equity, K. L. Keller (1998), New Jersey: Prentice Hall, Inc.;
The New Strategic Brand Management. Creating and Sustaining Brand Equity Long Term, J.-N. Kapferer (2008), London/Philadelphia: Kogan Page Ltd.
Допълнителна:
Управление на търговските марки, Р.Брестничка (2004), София: УИ „Стопанство”;
Без лого: Прицелване в брендовите тирани, Н. Клайн (2005), изд. Елементи;
Холивуд пере най-добре, Жак Сегела (2004), изд. Ивидим.
Средства за оценяване:
Тест и курсов проект.