TEAM216 Практика: Кратката форма ІІ част
Анотация:
Практиката е свързана с подпомагане на студентите за постигане на целите в аудиторния курс Кратката форма ІI част:студентите от различните специализации реализират сценариите/авторските си идеи през избрана медия, пространствена среда или форма на презентация.

Преподавател(и):
доц. Снежина Петрова
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
· Подходи за творческо проучване
· Видове модели и медии за презентация на творческа идея
2) могат:
· Да формулират тема на творческо проучване
· Да работят с източници и референции
· Да интерпретират резултати от творческото проучване
· Да създават авторски продукт на базата на творческо проучване
· Да използват различни модели и медии за презентация на авторския продукт, концепция или идея
· Да синтезират идеи в кратки формати на съвременното изкуство;
· Да изграждат смисъл и да конструират комуникация;
· Да придобият аналитични умения, да прилагат интердисциплинарния подход в своята изследователска и практическа дейност.
Предварителни изисквания:
Записан аудиторен курс Кратката форма ІI част.
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Семинар
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
- Репетиции, импровизации и брейнсторминг по сценария за кратка форма.
- Процес на тестване на идеята пред вътрешни публики.
- Изграждане на драматургична цялост от всички създадени кратки форми във випуска.
Литература по темите:
Биографични материали, творби и референции по избрания обект на изследване - автор, текст, социална или лична ситуация.
1. Барба, Еуженио, Антропология на театъра, Първи хипотези в: Театрален бюлетин, 1981/2
2. Георгиев, Б. (2001). Модели на комуникацията. В: кн. Ловци на умове (лекции по антропология) ( съст.: Пл. Бочков и О. Тодоров), С., Нов български университет и Планета 3, стр. 122 - 137.
3. Георгиев, Б. (2001). Филологическият и антропологическият подход в изучаването на езика. В: Списание на Българската академия на науките, год. СХІV, кн. 2/2001 г. стр. 35-39.
4. Дада-похододът, Проблеми на изкуството, 1998
5. Дечева, В., Актьорът като автор и произведение на изкуството, С. 2003
6. Зонтаг, С., „За фотографията“, Изток-запад, 2013
7. Леман, Х.Т., Постдраматичният театър, НБУ, 2015
8. Остин, Дж. Л. (1996 [1975]). Как с думи се вършат неща. Лекции, посветени на Уилям Джеймз, прочетени в Харвардския университет през 1955 г. Второ издание. Под редакцията на Дж. И. Ърмсън и Марина Сбиса.
9. Пави, Патрис “Речник на театъра”, “Колибри”, 2002
10. Тэрнер, В. 1983: Символ и ритуал. Наука, Москва
11. Лотман, Юрий – Типология на културата, “Народна култура”, 1990.
12. МАНИФЕСТ „БАУХАУСА“, Наука и искусство, 2019
13. Проп, В., Морфология на приказката, Хеликон, 2001
14. Сборник „Слово и символ“ - Из естетиката на европейския символизъм, „Наука и изкуство“, 1979
15. Уиникът Д.У., Игра и реалност, С., Приноси, 1999
16. Фрай, Нортръп – Великият код, “Гал-Ико”, 1993
17. Шилер, Фр., Театърът, разгледан като морален институт, в: Естетика, С. 1981, с. 90-101
18. Юнг К. Г., За отношението на аналитическата психология към поезията, Психоанализа и литература, ред. М. Кирова, С., СУ Кл. Охридски, 1995, стр.
19. Abramovic, M., Public Body, 2001
20. Abramovic, M., Performing Body, 1998
21. Chip & Dan Heath, Made to Stick: Why Some Ideas Survive and Others Die Hardcover – ISBN 978-1-4000-6428-1, ISNB13- 978-1-4000-6428-1
22. Garr Raynolds, Presentation Zen Design: Simple Design Principles and Techniques to Enhance Your Presentations, , ISBN13: 978-0-321-93415-4, ISBN10: 0-321-93415-6
23. Maria M. Delgado&Dan Rebellato. Contemporary Europian Theatre Directors Routledge, London_New York, 2010
24. Nancy Duarte, Slide:ology: The Art and Science of Creating Great Presentations, ISBN 978-0-596-52234-6
25. Scott Berkun, Confessions of a Public Speaker, ISBN 978-1-447-30195-8
26. Susan Weinschenk, 100 Things Every Designer Needs to Know About People (Voices That Matter), ISBN13: 978-0-321-76753-0, ISBN10: 0-321-76753-5
Допълнителна литература, необходима по конкретната тема на творческото проучване.