TEAM216 Практика: Кратката форма ІІ част

Анотация:

Практиката е свързана с подпомагане на студентите за постигане на целите в аудиторния курс Кратката форма ІI част:студентите от различните специализации реализират сценариите/авторските си идеи през избрана медия, пространствена среда или форма на презентация.

прочети още
Театралнo изкуство и общество

Преподавател(и):

доц. Снежина Петрова  

Описание на курса:

Компетенции:

Успешно завършилите курса студенти:

1) знаят:

· Подходи за творческо проучване

· Видове модели и медии за презентация на творческа идея

2) могат:

· Да формулират тема на творческо проучване

· Да работят с източници и референции

· Да интерпретират резултати от творческото проучване

· Да създават авторски продукт на базата на творческо проучване

· Да използват различни модели и медии за презентация на авторския продукт, концепция или идея

· Да синтезират идеи в кратки формати на съвременното изкуство;

· Да изграждат смисъл и да конструират комуникация;

· Да придобият аналитични умения, да прилагат интердисциплинарния подход в своята изследователска и практическа дейност.
Предварителни изисквания:
Записан аудиторен курс Кратката форма ІI част.

Форми на провеждане:
Редовен

Учебни форми:
Семинар

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

  1. Репетиции, импровизации и брейнсторминг по сценария за кратка форма.
  2. Процес на тестване на идеята пред вътрешни публики.
  3. Изграждане на драматургична цялост от всички създадени кратки форми във випуска.

Литература по темите:

Биографични материали, творби и референции по избрания обект на изследване - автор, текст, социална или лична ситуация.

1. Барба, Еуженио, Антропология на театъра, Първи хипотези в: Театрален бюлетин, 1981/2

2. Георгиев, Б. (2001). Модели на комуникацията. В: кн. Ловци на умове (лекции по антропология) ( съст.: Пл. Бочков и О. Тодоров), С., Нов български университет и Планета 3, стр. 122 - 137.

3. Георгиев, Б. (2001). Филологическият и антропологическият подход в изучаването на езика. В: Списание на Българската академия на науките, год. СХІV, кн. 2/2001 г. стр. 35-39.

4. Дада-похододът, Проблеми на изкуството, 1998

5. Дечева, В., Актьорът като автор и произведение на изкуството, С. 2003

6. Зонтаг, С., „За фотографията“, Изток-запад, 2013

7. Леман, Х.Т., Постдраматичният театър, НБУ, 2015

8. Остин, Дж. Л. (1996 [1975]). Как с думи се вършат неща. Лекции, посветени на Уилям Джеймз, прочетени в Харвардския университет през 1955 г. Второ издание. Под редакцията на Дж. И. Ърмсън и Марина Сбиса.

9. Пави, Патрис “Речник на театъра”, “Колибри”, 2002

10. Тэрнер, В. 1983: Символ и ритуал. Наука, Москва

11. Лотман, Юрий – Типология на културата, “Народна култура”, 1990.

12. МАНИФЕСТ „БАУХАУСА“, Наука и искусство, 2019

13. Проп, В., Морфология на приказката, Хеликон, 2001

14. Сборник „Слово и символ“ - Из естетиката на европейския символизъм, „Наука и изкуство“, 1979

15. Уиникът Д.У., Игра и реалност, С., Приноси, 1999

16. Фрай, Нортръп – Великият код, “Гал-Ико”, 1993

17. Шилер, Фр., Театърът, разгледан като морален институт, в: Естетика, С. 1981, с. 90-101

18. Юнг К. Г., За отношението на аналитическата психология към поезията, Психоанализа и литература, ред. М. Кирова, С., СУ Кл. Охридски, 1995, стр.

19. Abramovic, M., Public Body, 2001

20. Abramovic, M., Performing Body, 1998

21. Chip & Dan Heath, Made to Stick: Why Some Ideas Survive and Others Die Hardcover – ISBN 978-1-4000-6428-1, ISNB13- 978-1-4000-6428-1

22. Garr Raynolds, Presentation Zen Design: Simple Design Principles and Techniques to Enhance Your Presentations, , ISBN13: 978-0-321-93415-4, ISBN10: 0-321-93415-6

23. Maria M. Delgado&Dan Rebellato. Contemporary Europian Theatre Directors Routledge, London_New York, 2010

24. Nancy Duarte, Slide:ology: The Art and Science of Creating Great Presentations, ISBN 978-0-596-52234-6

25. Scott Berkun, Confessions of a Public Speaker, ISBN 978-1-447-30195-8

26. Susan Weinschenk, 100 Things Every Designer Needs to Know About People (Voices That Matter), ISBN13: 978-0-321-76753-0, ISBN10: 0-321-76753-5

Допълнителна литература, необходима по конкретната тема на творческото проучване.