SODB212 Анатомия и физиология на слуха и говора
Анотация:
Да представи познания за устройството на слуховата система и речевите органи
• Да запознае студентите с неврофизиологичните основи на вербалната комуникация
• Да запознае студентите с методите на изследване на слуха и говора
Преподавател(и):
проф. Виолета Боянова д-р
доц. Маргарита Станкова д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят: Знаят устройството на ухото и слуховата сензорна модалност.
2) могат: Могат да правят оценка и клинична интерпретация на изследвания на слуха и периферните речеви органи
Предварителни изисквания:
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
Литература по темите:
1. Беккер, К.М., М. Совак /Логопедия, М. 1981/
2. Боянова, В. Анатомо - физиологични особености на заекващите деца. Бл-д, 1990.
3. Волкова,Л.С.,Логопедия, М.1989.
4. Мавлов, Л, В. Боянова. Анатомия и физиология на човека, Изд. Алтея,С.,1992,1994,1997г.,2005г
5. Мавлов, Л.,Фундаментална неврология, 2000, изд. Б.Стаменов, С.
6. МКБ - 10, Психични и поведенчески разстройства, С. 1998.
7. Стамов,В., Логопедия, Бл-д, 1995.
8. ASHA Guidelines: Terminology Pertaining to Fluency and Fluency Disorders,vol.41, 2,March-April,1999.
9. Owens ,R.,D.Metz,Ad.HaasqIntroduction to Communication Disorders, 2000, Allyn and Bacon
10. Shames,G.,El.Wiig.Human Communication Disorders.Merrill Publishing company,1990.
Средства за оценяване:
тест
самостоятелна работа