CASM261 Драматургичен семинар II част
Анотация:
Курсът представя систематично най-съвременните методи в сценарийното творчество, които разкриват механизма на изразяване на човешкия разказ с въздействащ киноезик.
Всяка от темите се допълва с части от филми, илюстриращи основни тези, застъпени в лекциите. Целта на семинарните занятия е да се постигне затвърждаване на материала от теоретичната част в една по-свободна форма, чрез провокиране на индивидуалното мислене у студентите.
Целта е да се систематизира и проблематизира информацията за драматургията на филмовия сценарий с цел разчитането й на практическо ниво от сценаристи, режисьори, оператори, сценографи.
Курсът включва и индивидуална работа със студентите върху сценариите им за магистърски филми и проекти.
Преподавател(и):
проф. Светла Христова д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти
1/ще знаят:
Как да избират и разработват най-ефективният драматургичен подход за авторските си цели.
2/ще могат:
Да пишат за киното и телевизията както чрез не разказвателни форми, така и чрез истории, разказани с движещите се образи, драматично действие и диалог
Предварителни изисквания:
Знания за филмовата естетика, история на киното и неговите изразни средства, стабилни познания и умения за драматургично изграждане.
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
Литература по темите:
1. Аристотел, За поетическото изкуство, С.,1975
2. Аристотел, Реторика,С.1993
3. Тодоров,Цветан, Поетика на прозата, С.1987
4. Проп,Владимир, Морфология на вълшебната приказка, С.,1992
5. Балаж,Б.,Избрани произведения,С.,199
6. Христова,Светла, Да напишем киносценарий, С., НБУ,2003
7. Христова, Светла, Сценарийният сюжет, С., НБУ, 2010
8. Христова, Светла, Киносценарият - написване и пренаписване, изд.Сиела, 2012 г.
9.Милев, Неделчо, Относителност и екран, С.НИ, 1978
10.Димитрова,Мая, Метаморфози в общуването: автор-екран-зрител, Институт за изкуствознание, БАН, 2006
11.Пудовкин,Всеволод, Теория и критика, избрано,С.изд.НИ,1973
12.Айзенщайн,С.,М.,Избрани произведения в 3 тома,С., НИ, 1971/1977
13.Трюфо, Франсоа, Хичкок&Трюфо, ИК Колибри, 2005
14. Кариер, Жан-Клод, Невидимият филм, ИК Колибри,С., 2003
15. Bordwell, David, Narration in the Fiction Film, The University of Wisconsin Press, 1985
16. Forster, E. M. Aspects of the Novel, New York: Harvest HBJ, 1927
17. Genette, Gerard, Figures ІІІ, Paris, Ed. du Seuil, 1972
18. Gulino, Paul,Screenwriting. The Sequence Aproach, The Continuum Internatoinal Publishig Group, New York, London, 2004
19. McKee, Robert, Story, Harper Collins Publishers, NY., 1997
20. Russin, Robin, Downs, William, Screenplay, Silman-James Press, L. A., 2003
21. Stern Bret, How to shoot a feature film for under $ 10,000 : and not go to jail, Raintree County Press, 1999, Harper Collins Publishers Inc. 2000, 2002
22. Scholes,R.E., R.Kellogg, The Nature of Narrative, New York: Oxford Univ.Press, 1966
23. The Modern English Dictionary, Galley Press, 1979
24. The New Lexicon Websteer`s Encyclopedic Dictionary of the English Language, deluxe edition, 1991 edition, Lexicon Publications Inc., New York
25. Thompson, Kristin, Storytelling in the New Hollywood , 1999
26. Velikovsky, J. T. Guide To Feature Film Writing a screenwriter`s workbook, 2003
27. Wallace, Martin. Recent Theories of Narrative. Cornell University Press, London, 1986
28. http://en.wikipedia.org/w/index.php?title.Monomyth&action.edit 13.10.2005
29. http://en.wikipedia.org/wiki/Joseph_Campbell
30. http://monomyth.org/index.php?module.article&view.3&MMN_position.7:7 от 13.10.2005
31. http://screenwritersguild.org/storystructure.htm
32. http://www.connect.net/georgen/maslow/htm
http://www.skepticfiles.org/atheist2/hero.htm от 13.10.
Средства за оценяване:
самостоятелно разработени драматургични задачи;
писане на сценарий по готов филм;
участие в дискусии;
УЧАСТИЕ В СЕМИНАРИ 30%
ПИСМЕН ИЗПИТ 50%
УСТЕН ИЗПИТ 20%
Дата на провеждане на текущия контрол - 7 и 14 седмица
Дати на провеждане на текущия контрол - 7 и 14 седмица