MBAM291 Управление на онлайн маркетинга

Анотация:

Целта на курса по Управление на онлайн маркетинга е да запознае студентите със спецификите, условията и начините за управление на онлайн маркетинга за постигане на маркетинг целите.

Онлайн средата е нераделна част от поведението на потребителите - индивидуални и бизнес потребители. Интернет има специфики от гледна точка на поведението на потребителите, на възможностите за създаване на съдържание, за интеракция, за честота и други подобни. Интернет в същото време формира и специфично поведение, при което потребителите обработват и реагират на съответната комуникация.

Курсът започва с въвеждащ преглед на поведение на потребителите в дигитална среда и с плановете на маркетинг директорите на В2С и В2В компании в цял свят по отношение на дигиталния маркетинг на компаниите им. Обсъждат се стратегиите и измерителите за постигането им.

Разглеждат се детайлно, с практически упражения, приложим подход за постигане на маркетинг целите в дигитална среда, а именно потребителска пътека (User journey). Разглеждат се и отделните инструменти и носители като сайтове, е-mail маркетинг, социалните мрежи, онлайн промоции, онлайн проучвания и други. Разглеждат се приложими модели за планиране на целите и интеракциите на всяка фаза на маркетинг фунията на компанията

Курсът завършва с детайлно преглед на начините за измерване на ефективността на рекламната комуникация в интернет. Ще бъдат разгледани и участниците в процеса на създаване и управление на рекламна комуникация в интернет.

Дисциплината има за цел да осигури на студентите необходимите знания, подход и владеене на подходите при управление - планиране на ниво цели, детайлно планиране и управление на онлайн маркетинга.

прочети още
Маркетинг мениджмънт

Преподавател(и):

доц. Венцислав Джамбазов  д-р
 Георги Малчев  
 Даниел Марков  

Описание на курса:

Компетенции:

Успешно завършилите курса студенти:

1) знаят

• Кои канали, инструменти и подходи са най-ефективни според маркетинг екпертите в световен мащаб

Спецификите на интернет комуникацията

• Спецификите на интернет поведението на потребителите

• Инструментариума на онлайн маркетинга

• Измерителите на ефективност на онлайн маркетинга

2) могат

• Да планират онлайн маркетинга, с цел постигане на оптимални маркетинг цели

• Да участват по-ефективно в подготовката и реализацията на онлайн маркетинга
Предварителни изисквания:
Няма предварителни изисквания за знания и/или умения на студентите.

Форми на провеждане:
Редовен

Учебни форми:
Лекция

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

Литература по темите:

Заразително, Джона Бергер

Директен и дигитален маркетинг на здравия разум, Дрейтън Бърд

Данни и case studies на IAB Bulgaria за онлайн рекламата в България и Европа

Данни за рекламни комуникации от общодостъпни източници на информация, като: в. Капитал, сп. Мениджър и други, вкл. техни интернет ресурси

Страници на рекламни агенции (секция “portfolio”, “case studies”, “ кампании” - http://www.ddb.com/ddbsofia ; https://next-dc.com/work/ ; http://www.noblegraphics.eu/ ; http://www.all-channels.com/portfolio/ и други

Средства за оценяване:

Тест (анализ на рекламна комуникация - избор от няколко опции)

Групов проект (студентите получават задание от реална компания и създават бриф, имат реален дебриф с "клиента", готвят свои презентации, които представят пред "клиента" и преподавателя и получават много детайлна обратна връзка, след което при небходимост надграждат изготвения от тях проект)

Участия в лекции и проекти за самоподготовка