MBAM291 Управление на онлайн маркетинга
Анотация:
Целта на курса по Управление на онлайн маркетинга е да запознае студентите със спецификите, условията и начините за управление на онлайн маркетинга за постигане на маркетинг целите.
Онлайн средата е нераделна част от поведението на потребителите - индивидуални и бизнес потребители. Интернет има специфики от гледна точка на поведението на потребителите, на възможностите за създаване на съдържание, за интеракция, за честота и други подобни. Интернет в същото време формира и специфично поведение, при което потребителите обработват и реагират на съответната комуникация.
Курсът започва с въвеждащ преглед на поведение на потребителите в дигитална среда и с плановете на маркетинг директорите на В2С и В2В компании в цял свят по отношение на дигиталния маркетинг на компаниите им. Обсъждат се стратегиите и измерителите за постигането им.
Разглеждат се детайлно, с практически упражения, приложим подход за постигане на маркетинг целите в дигитална среда, а именно потребителска пътека (User journey). Разглеждат се и отделните инструменти и носители като сайтове, е-mail маркетинг, социалните мрежи, онлайн промоции, онлайн проучвания и други. Разглеждат се приложими модели за планиране на целите и интеракциите на всяка фаза на маркетинг фунията на компанията
Курсът завършва с детайлно преглед на начините за измерване на ефективността на рекламната комуникация в интернет. Ще бъдат разгледани и участниците в процеса на създаване и управление на рекламна комуникация в интернет.
Дисциплината има за цел да осигури на студентите необходимите знания, подход и владеене на подходите при управление - планиране на ниво цели, детайлно планиране и управление на онлайн маркетинга.
Преподавател(и):
доц. Венцислав Джамбазов д-р
Георги Малчев
Даниел Марков
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят
• Кои канали, инструменти и подходи са най-ефективни според маркетинг екпертите в световен мащаб
Спецификите на интернет комуникацията
• Спецификите на интернет поведението на потребителите
• Инструментариума на онлайн маркетинга
• Измерителите на ефективност на онлайн маркетинга
2) могат
• Да планират онлайн маркетинга, с цел постигане на оптимални маркетинг цели
• Да участват по-ефективно в подготовката и реализацията на онлайн маркетинга
Предварителни изисквания:
Няма предварителни изисквания за знания и/или умения на студентите.
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
Литература по темите:
Заразително, Джона Бергер
Директен и дигитален маркетинг на здравия разум, Дрейтън Бърд
Данни и case studies на IAB Bulgaria за онлайн рекламата в България и Европа
Данни за рекламни комуникации от общодостъпни източници на информация, като: в. Капитал, сп. Мениджър и други, вкл. техни интернет ресурси
Страници на рекламни агенции (секция “portfolio”, “case studies”, “ кампании” - http://www.ddb.com/ddbsofia ; https://next-dc.com/work/ ; http://www.noblegraphics.eu/ ; http://www.all-channels.com/portfolio/ и други
Средства за оценяване:
Тест (анализ на рекламна комуникация - избор от няколко опции)
Групов проект (студентите получават задание от реална компания и създават бриф, имат реален дебриф с "клиента", готвят свои презентации, които представят пред "клиента" и преподавателя и получават много детайлна обратна връзка, след което при небходимост надграждат изготвения от тях проект)
Участия в лекции и проекти за самоподготовка