MBAM904 Стратегии за управление на отношенията с клиенти

Анотация:

Лоялността на клиента в условия на глобализацията и интернационализацията на пазарите, ожесточената дори разрушителна конкуренцията се превръща в централна мениджмънт тема за предприятието от една страна и в значим актив за предприятието от друга. В тази връзка се появява и в последствие широко навлиза и се налага, както в глобалните и мултинацоинални компании, така и в средните и малки предприятия, управлението на връзките с клиенти (Customer Relation Management - CRM) и свързаните с него стратегии, като инструмент за по продължителен, близък и индивидуализиран контакт между клиент и фирма. Чрез CRM стратегиите се цели повишаване на лоялността на клиента към предприятието/организацията, респективно неговата марка/бранд или марки/брандове.

Отчитайки тези реалности и откликвайки на тях е разработен и предложен настоящият курс, който се стреми да предостави на студентите описаните по долу теми. От друга страна в целия курс е втъкано търсенето на отговори на въпроси като:

? Как мислят, вземат решение и действат клиентите? Какви са стратегиите, за отговор на тях?

? Кога и защо са доволни клиентите? Какви са стратегиите, за доволство на клиента?

? Как да впечатлим и вдъхновим клиентите и какви стратегии да използваме?

? Как да обвържем клиентите?

? Как да ориентираме продажбите си към клиентите? Кои са стратегиите за това?

? Каква е разликата В2В CRM и тази на CRM с крайни клиенти (В2С)?

? Как да управляваме успешно връзките си с клиентите?

? Как да си връщаме вече загубени клиенти? Кои са успешните CRM стратегии?

? Как да организираме и оценяваме програми за лоялност? Има ли успешни стратегии?

? Как да оценяваме и използваме стойността на клиента за предприятието

? Какви са стратегиите за комуникиране с клиента и как да оценяваме резултата от тази комуникация?

прочети още
Маркетинг мениджмънт

Преподавател(и):

проф. Иван Боевски  д-р

Описание на курса:

Компетенции:

Успешно завършилите курса студенти:

1) знаят:

? Знаят отговорите на посочените по-горе въпроси;

? Какво представлява CRM и различните CRM стратегии?

? Защо се появява CRM и CRM стратегии и защо са жизнено необходим за всяко предприятие?

? Типология на CRM и CRM стратегии;

? Рискове и ползи от CRM и CRM стратегии за всяко предприятие.

2) могат:

? Да анализират и оценяват клиентите на предприятието и CRM стратегии;

? Да степенуват по важност клиентите на предприятието;

? Да разработват профил на клиента и на тази база да изработват CRM стратегии и да ги използват за повишаване на оборота на предприятието;

? Да разработват стратегии за CRM в предприятие;

? Да разработват CRM стратегии за кампании и програми за лоялност на клиента в предприятие

? Да избират подходящи инструменти за CRM за конкретното предприятие;

? Да въвеждат CRM стратегии в предприятие.


Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения:

? Стратегически мениджмънт

? Стратегически маркетинг

? Микро- и макроикономика

? Основи на финансите



Форми на провеждане:
Редовен

Учебни форми:
Лекция

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

Литература по темите:

Поради големия брой на специализирана литература, по долу съм дал само бай-важните. По време на преподаване на конкретната тема ще дам по разширена библиография.

? Williams, D., (2014). Connected CRM: Implementing a Data-Driven, Customer-Centric Business Strategy, Wily&Sons, New Jersey, USA.

? Don Peppers, Martha Rogers (2016). Managing customer experience and relationships : A strategic framework,

? Albee, A. (2013). eMarketing Strategies for the Complex Sale, Mc Grow Hill, New York, USA.

? Kumar, V., Werner Reinartz (2012). Customer Relationship Management, Springer.

? Прайснер, А. (2011). Мениджмънт на клиентите. Какво очакват клиентите от нас? Как да го използваме? Еастра холдинг груп АД, София.

? Георгиев, С. (2009). Прев. от англ. Връзката с клиентите: Как да ги спечелим и задържим, Locus.

? Мушмов, А. (2009). Обърнат маркетинг или CRM - сечиво за пристрастяване на клиенти, ФорКом80

? Секстън, Д. (2009). Маркетинг 101: Как да използвате най-мощните идеи в маркетинга, за да привлечете повече клиенти и да ги задържите, Locus.

? Станимиров, Е. (2010). Управление на взаимоотношенията с клиентите, Наука и икономика. елите?

? Желев, С. (2006). Проблеми и перспективи на управлението на взаимоотношенията с клиентите в българските компании, УНСС.

? Хоугард, С., Биере, М. (2009). Стратегически маркетинг на взаимоотношенията, Сиела София.

? Джей, Р. (2001). Под ред. и състав. На Милена Мандова; Отг. ред. Лилия Кръстанова Хитрините на бизнеса за клиентите, Фокус.

? Гантънбайн, Д. (2000). Директен маркетинг и управление на клиентите Софт Прес.

? Рой, Апс. (1996). Изкуството да работим с клиенти, прев. и състав. Даниела Коларова, Радостина Иванова, Фондация "Отворено общество".