MBAM152 Мениджмънт на маркетинговите комуникации
Анотация:
Дисциплината е предназначена за специалисти, усвоили основния курс по “Маркетинг”. Учебната програма е изградена в съответствие с изискванията на съвременната пазарна икономика. В програмата са отчетени както теоретическите и практически познания в областта на маркетинга и в частност на ИМК, така и достиженията в областта на обучението по тази материя в развитите страни и водещите фирми.
Дисциплината има възлово място в процеса на формиране на системата от научни знания, умения и навици, необходими за професионалиста – маркетолог или мениджър. Основавайки се на общите и специфичните знания обучението се явява не само пряко и логическо тяхно продължение (в смисъл на разширяване, задълбочаване, развитие и интегриране), но и в смисъл на усвояване на нови знания, на формиране на навици и практически умения. Организацията на учебния процес ще включва лекции, семинарни занятия, анализи и разчети, консултации. Акцентът при подготовката на ще бъде поставен върху активните форми на обучение, които да превръщат обучаващият се в главно действащо лице.
Преподавател(и):
гл. ас. Стефания Темелкова д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
• теорията на ИМК и оптимизиране на тяхната структура
• стратегическото и тактическото бюджетиране и изчисляване на комуникационни ефекти и ефективности
2) могат:
• да управляват маркетингови комуникационни кампании
• да съчетават различните елементи на комуникационната политика
Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения:
• Маркетинг – основен курс
• Икономикс (или „Политическа икономия”) – основен курс
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
Литература по темите:
1. Основна литература
Дуранкев, Б. Комуникационна политика. Университетско издателство „Стопанство”, С., 2011.
Shimp, Terence A., Advertising, Promotion and other aspects of Integrated Marketing Communications. South-Western Cengage Learning, 2010.
Доганов, Д., Дуранкев, Б., Катранджиев, Хр., Интегрирани маркетингови комуникации. Университетско издателство „Стопанство”. С., 2003.
Дуранкев, Б. Българска рекламна енциклопедия. (в съавторство с проф. д-р Димитър Доганов). Сиела, С., 2001.
2. Допълнителна литература
Speeches that Changed the World. Quercus, London, 2008.
Беззубцев, С., Слуховете, които работят за вас. Издателство „Софтпрес”, С., 2007 (2003).
Броуди, Р., Психически вируси: новата наука за мемите и как да я използваме. Издателство „Екслибрис”, С., 2010 (2009).
Връзката с клиентите: как да ги спечелим и задържим. “Harvard Business School Pres” и Издателство “Locus”, С., 2009 (2006).
Гарфийлд, Б., Десетте Божи заповеди на рекламата. Издателство „Bookmark”, С., 2006 (2003).
Гладуел, М., Повратна точка: как малките неща могат да доведат до големи промени. Издателство „Жанет”, С., 2008 (2002).
Годуин, Сет, Маркетингът на позволението. Издателство “Фокус”, 2001 (1999).
Грийн, Дж., Котър, К., Не позволявайте да ви манипулират. Издателство “Хомо футурис”, С., 1999 (1996).
Дейвис, А., Всичко, което трябва да знаете за Пъблик Рилейшънс. Издателство „Roi”, С., 2007 (2003).
Джойнър, М., Неустоимото предложение: как вашият продукт или услуга да спечели клиента мигновено. Издателство „Изток Запад”, С., 2006 (2005).
Доулинг, Гр., Създаване на корпоративната репутация. Идентичност, имидж, представяне. Издателство “ROI Communications”, С., 2005 (2000).
Дьо Сютер, П., Лудите, които ни управляват: как психологията ни помага да разберем политиците. Издателство „Colibri”, С., 2009 (2007).
Зийман, С., Краят на рекламата, каквато я познаваме. Издателство “Фокус”, С., 2004 (2002).
Зорин, И.И., Как да манипулираме хората: техники за манипулация и защита от тях. Издателство „Софтпрес”, С., 2007 (2006).
Иванова, К., Копирайтинг: съставяне на рекламни и PR текстове. Издателство Асеневци, С., 2009 (2008).
Иванова, К., Копирайтинг: съставяне на рекламни и PR текстове. Издателство Асеневци, С., 2009 (2008).
Илчев, Ив., Рекламата през Възраждането. Академично издателство “Марин Дринов”, С., 1995.
Каменов, К., Насърчаване на продажбите. Издателство “Кода Системс” ЕООД, С., 1999.
Капферер, Ж., Слуховете. Най-старото средство за информация в света. Университетско издателство “Св. Климент Охридски”, С., 1992 (1990).
Карвил, Дж, и Пол Бегала. Изпъчи гръд, поеми дъх... и се върни, когато прецакаш всичко. 12 Печеливши правила, взети направо от щаба на бойните действия. Издателство „Класика и стил”, С., 2004 (2002).
Киршнер, Й., Манипулирайте, но правилно. Осемте закона на въздействието върху хората. Кибеа, 1994 (1974).
Кътлиб, С., Сентър, А., Бруум, Г., Ефективен пъблик рилейшънс. Второ издание, Издателство „Рой Комюникейшън”, С., 2007 (2006).
Лаверн, Достена, Експертите на прехода: българските think-tanks и глобалните мрежи за влияние. Издателство „Изток-запад”, С., 2010.
Лаш, С., Критика на информацията. Издателство “Кота”, С., 2004 (2002).
Леймър, Ричард, Директен PR. Издателство „Класика и Стил”, С., 2011.
Лехтонен, Я., Рискове на публичността. Издателство „ROI Communication”, С., 2006 (2002).
Лий, Дейвид и Люк Хардинг, Wikileaks – Войната на Джулиан Асандж срещу секретността. Издателство „Вакон”, С., 2011 (2011).
Липман, У., Общественото мнение, Издателство “Лик”, С., 2001 (1922).
Лънг, Х. Как да контролираме съзнанието на хората. Издателство „Софтпрес”, С., 2009 (2006).
Московичи, С., Ерата на тълпите. Издателство „ Дамян Яков”, С., 2007 (1981).
Нушич, Бр., Реторика. Издателство „Сиби”, С., 2010 (1934).
Нюман, М., 22 неоспорими закони на рекламата (и кога да ги нарушаваме). Издателство “Класика и стил”, С., 2005 (2004).
Питърс, Дж. Д., Да говориш на вятъра: история на идеята за комуникация. Издателство “СемаРШ”, С., 2005 (1999).
Репиев, Ал., Мъдрият рекламодател. Издателство „Ciela”, С., 2007 (2005).
Рийс, Ал, Рийс, Л., Залезът на рекламата и възходът на пъблик рилейшънс. Издателство “Класика и стил”, С., 2003.
Робинсън, Дж., Манипулаторите. Конспирацията на големите в рекламата. Издателство “Кръгозор”, С., 2001 (1998).
Рушкоф, Д., Теория и практика на манипулацията. Издателство “Кръгозор”, С., 2003 (1999).
Сегела, Ж., Имало едно време избори... Издателство “ИВИДИМ”, С., 2005 (1992).
Сегела, Ж., Холивуд пере най-добре. Азбука на рекламата в бизнеса и политиката. Издателство “Иван Вазов”, С., 1991 (1982).
Тай, Л., Бащата на манипулацията. Едурад Бернайс и раждането на Пъблик рилейшънс. Издателство “Рой Комюникейшън”, С., 2000 (1998).
Траут, Дж., Ривкин, Ст., Бъди различен или умри. Оцеляване в ерата на убийствена конкуренция. Издателство “Кръгозор”, С., 2002 (2000).
Уитман, Дрю Ерик, Кешвъртайзинг или как да спечелим много пари от всичко. Издателство „Кръгозор”, С., 2009 (2009).
Харис, Т. Л., Добавената стойност на Пъблик рилейшънс. Тайното оръжие на интегрирания маркетинг. С увод от Филип Котлър. Рой Комюникейшън, С., 2002 (1988).
Харис, Т.Л., Уолън, П.Т., Пъблик рилейшънс през ХХІ век: пътеводител за специалисти по маркетинг. Рой Комюникейшън, С., 2009 (2006).
Херинг, Джонатан, Как да спорим. Издателство “Locus”, С., 2012 (2011).
Хийт, Р., Скритата сила на рекламата: как слабо въвличащата обработка оказва влияние върху начина, по който правим избора си на марки. Издателство Programata Groop. 2004 (2001).
Хийт, Ч. и Хийт, Д. Направено да се запомни: как казаното от вас да се запечата в съзнанието на другите. Издателство „Изток-Запад”, 2008 (2007).
Хогън, К., Спийкмън, Дж., Скритото убеждаване: психологически тактики и трикове за влияние върху подсъзнанието на другите. Издателство „СофтПрес”, С., 2007 (2006).
Хопкинс, Кл., Научната реклама; Рийвс Р., Реализмът в рекламата. Издателство “Princeps”, Варна, 1994.
Христов, Ч. Убеждаване и влияние. Издателство „Ciela”, С., 2008.
Хюз, М. Бъззз маркетинг: маркетинг на мълвата. Издателство „Инфодар”, С., 2008 (2005).
Ценьов, В., Психология на рекламата. Издателство „Изток – Запад”, С., 2007.
Чалдини, Р., Влиянието: психология на убеждаването. Издателство „Изток - Запад”, 2005 (1993).
Чомски, А.Н., Петата свобода или власт и идеология, Издателство “Агато”, С., 1996.
Чутуркова, М., PR етика. Издателство „Ciela”, С., 2008.
Шугарс, Бр., Ефективна реклама: незабавен успех. Издателство „Софтпрес”, С., 2006 (2006).
Средства за оценяване:
1. Анализ на част от книга.
2. Разработка на идеен проект за комуникационна стратегия.
3. Тест - 1 бр.