SSPM067 Семинар: Корпоративна социална отговорност
Анотация:
Курсът дава възможност на студентите да се запознаят с принципите на корпоративната социална отговорност и с отделни казуси по тази тема. Целта на курса е да развие умения за идентифициране, описване и разрешаване на проблеми, свързани с въздействието на корпоративната дейност върху обществото.
Преподавател(и):
доц. Христо Гьошев д-р
Описание на курса:
Компетенции:
1) знаят:
• Теорията за корпоративната социална отговорност, нейните основни понятия и начините за оценка на влиянието на корпоративната дейност върху обществото.
2) могат:
• Да идентифицират проблеми, свързани с корпоративната социална и да предлагат решения за тях.
Предварителни изисквания:
Няма
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Семинар
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
- Понятие за корпоративна социална отговорност
- Корпоративна дейност и саморегулация
- Законова рамка и социални блага
Литература по темите:
Основна
БИТСП, Компендиум на добри практики по Корпоративна социална отговорност за работа с маргинализираните групи на пазара на труда в Югоизточна Европа, София – Букурещ, 2009.
Драмалиева, В. Корпоративна социална отговорност и комуникации за устойчиво развитие на бизнеса, София: Сиела, 2014.
Славова, И. Корпоративната социална отговорноств България: развитие, ограничения и предизвикателства. В: Икономически и социални алтернативи, бр. 2/2015.
Корпоративната социална отговорност в България – нови предизвикателства (сборник с доклади). София, 2007.
Стефанова, М. Бизнес етика и корпоративна социална отговорност в съвременното управление на бизнеса. София: Издателски комплекс - УНСС, 2014.
Допълнителна
Матеева, С. (2009). Обществено мнение и правно регулиране. Благоевград: Неофит Рилски.
Agafonow, A. (2014). Value Creation, Value Capture, and Value Devolution: Where Do Social Enterprises Stand?. In: Administration & Society, 24 November.