LKLM032 Съвременната българска литература в издателския процес и в медиите
Анотация:
Курсът е посветен на битието на новата българска литература в медиите и в книгоиздаването. Разглежда основните исторически тенденции на литературното присъствие в публичното битие, неговото развитие и взаимодействията между неговите форми, както и съвременното състояние на българския литературен пазар, неговите проблеми и хоризонти на развитие.
Преподавател(и):
доц. Йордан Ефтимов д-р
доц. Биляна Курташева д-р
Описание на курса:
Компетенции:
След завършване на курса студентите знаят:
основните тенденции на българското литературно битие в неговите публични проявления, сегашното му състояние, проблематика и тенденции за развитие.
Могат:
Да се ориентират в пазарната среда на българската литература - в нейните проявления в медиите и издателския бизнес.
Предварителни изисквания:
Добра литературна култура, интерес към работата в медии и издателства.
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
Литература по темите:
1. Плат, Ричард, “Медии и комуникации”, 2001.
2. Коларов, Стефан Любенов, “Литература, медии, творчески влияния : Документални очерци и статии”, 2008.
3. Ковачев, Огнян Борисов, “Четенето в епохата на медии, компютри и Интернет : Сб. с докл. от междунар. конф. в чест на проф. Волфганг Изер”, София, 2000, 2003.
4. Гуелмо, Жан Стайнфелд, Томас Маркот, Жил, “Мястото на литературата в медиите в края на стария и началото на новия век”/ В: Литературата : Издание на Факултета по славянски филологии, 2008.
5. Окслейд, Крис , “Компютърният век”, 2004.
Средства за оценяване:
Курсови работи, реферати, дискусии, писмен и устен изпит.