APMM009 Проект: Графичен и рекламен дизайн
Анотация:
Курсът има за цел да накара студентите да работят самостоятелно или в екип до 3-ма по зададена тема за развиване и реализиране на авторска рекламна визия (серия рекламни плакати във мин. формат за печат 480/680 мм).
Първа част от заданието е сработването на членовете на екипите и разпределяне на ролите.
Втората час от заданието има за цел да накара студентите да направят задълбочено проучване и анализ на вече съществуващи аналогични или близки рекламни визии.
Третата част от заданието включва развиването на самата рекламна концепция (рекламно послание и визуални средства за реализация, таргериране и т.н).
Четвъртата част представлява реализирането на рекламните визии (серията рекламни плакати).
Последната част от заданието включва презентирането и защитата на проекта.
Преподавател(и):
доц. Калина Христова д-р
доц. Софрони Върбев д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
• Основни принципи на графичния дизайн;
• Специфична терминология;
• Методи за разширяване на креативните и творчески възможности;
2) могат:
• да създават запазени графични знаци (разработени на базата на стилизирания образ);
• да използват графичният синтез при създаването на различни печатни и рекламни материали;
• да създават рекламни визии за различни компании или продукти;
Предварителни изисквания:
Няма.
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Проект
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
- Рекламна концепция (рекламно послание и визуални средства за реализация, таргериране и т.н).
- Реализирането на рекламните визии (серията рекламни плакати) -тема, свързана с печатната реклама за храни и нискоалкохолни напитки.
Литература по темите:
1. Парыгин А. Б. Искусство шелкографии. ХХ век (история, феноменология. техники, имена). — СПб.: СПб ГУТД, 2010. — 304 с. (рус). — ISBN 978-5-7937-0490-8
2. Bigeleisen J. I. Screen Printing: A Contemporary Guide. – New-York, 1972. (eng).
3. Професионален дизайн в рекламата. Роджър Паркър. И.К. „Софтпрес“. 1999. ISBN 954-685-078-0.
4. Проф. Тасев Д. "Графичен дизайн"
5. Дамянов Б. Методика на обучението по композиция. Изд. "Златю Боеджиев", Пловдив, 1999
6. Борисов Б. М. Промишлен дизайн. УНСС, София, 2001
7. Желева.Мартинс Д. Тектониката като теория на формата и формообразуването. Академично издателство "Проф. Марин Дринов", София, 2000
8. Паркър Р. С. Професионален дизайн в рекламата. Софпрес, София, 1999