APMM205 Графичен и рекламен дизайн

Анотация:

Графичният дизайн има за цел да придаде естетическа форма на даден обем информация. Графичният дизайн и рекламата са неразривно свързани в преследването на общата та цел за естетизиране на печатната, медийна, архитектурна и продуктова среда. Графичният дизайн включва в себе си познания за композиция и форма, цвят, цветни гами и видове специализирани палитри, използвани и стандартизирани в съвременните графични програми.

Курсът има за цел да въведе студентите в основните принципи на графичния рекламен дизайн, специфичната терминология, последователност и процеси на изграждане на запазена марка (лого), цялостна фирмена идентичност, рекламни визии (печатна реклама).

Курсът има за цел да помогне на студентите да създават свои графични продукти, цялостни проекти за фирмена идентичност, както и да презентират убедително проектите си в печатна и презентационна форма.

прочети още
Артистични практики в архитектурна среда

Преподавател(и):

 Дияна Драйчева  
доц. Калина Христова  д-р
доц. Софрони Върбев  д-р

Описание на курса:

Компетенции:

Успешно завършилите курса студенти:

1) знаят:

• Основни принципи на графичния дизайн;

• Специфична терминология;

• Методи за разширяване на креативните и творчески възможности;

2) могат:

• да създават запазени графични знаци (разработени на базата на стилизирания образ);

• да използват графичният синтез при създаването на различни печатни и рекламни материали;

• да създават рекламни визии за различни компании или продукти;


Предварителни изисквания:
Няма.

Форми на провеждане:
Редовен

Учебни форми:
Лекция

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

  1. Въведение в графичния дизайн. Исторически преглед и терминология.
  2. Стилизация и графичен синтез.
  3. Цвят – символика и семиотика на цветовете в дизайна. Цветови гами, стандартизирани палитри.
  4. Композиция и баланс при изграждането на запазен знак (лого).
  5. Фирмена идентичност – печатни материали.
  6. Принципи на оформление на периодични и печатни издания.
  7. Плакатът като изкуство и средство за реклама.
  8. Видове плакат. Композиционни принципи.
  9. Социална реклама. Социален плакат.
  10. Рекламен плакат. Принт визии.
  11. Рекламни стратегии и концепции.
  12. Методи за развиване на креативното мислене.
  13. Брейнсторминг и ролеви игри.
  14. Презентация (вербална и визуална).
  15. Конферанс/Презентация

Литература по темите:

1. Парыгин А. Б. Искусство шелкографии. ХХ век (история, феноменология. техники, имена). — СПб.: СПб ГУТД, 2010. — 304 с. (рус). — ISBN 978-5-7937-0490-8

2. Bigeleisen J. I. Screen Printing: A Contemporary Guide. – New-York, 1972. (eng).

3. Професионален дизайн в рекламата. Роджър Паркър. И.К. „Софтпрес“. 1999. ISBN 954-685-078-0.

4. Проф. Тасев Д. "Графичен дизайн"

5. Дамянов Б. Методика на обучението по композиция. Изд. "Златю Боеджиев", Пловдив, 1999

6. Борисов Б. М. Промишлен дизайн. УНСС, София, 2001

7. Желева.Мартинс Д. Тектониката като теория на формата и формообразуването. Академично издателство "Проф. Марин Дринов", София, 2000

8. Паркър Р. С. Професионален дизайн в рекламата. Софпрес, София, 1999