APMM202 Съвременни средства за проектиране
Анотация:
Курсът „Компютърни визуализации” има за цел да предостави нужния базисен набор от средства за проектиране и представяне на предмети с изящен характер в архитектурните пространства. Създаване на пряката връзка между основните изобразителни дисциплини (рисуване, живопис, пластика) и пособите на триизмерното компютърно визуализиране за тяхното по-обедително представяне. Задачите в курса са градирани по сложност и са паралелно свързани с проектите и практиките в извънаудиторните курсове
Преподавател(и):
гл. ас. Румен Кожухаров д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Основните принципи за боравене с 3D Studio Max.
Специфични познания в реалистичното пресъздаване на предмети на изкуството в триизмерна визуализация.
Предварителни изисквания:
ОСНОВНИТЕ ИЗОБРАЗИТЕЛНИ ДИСЦИПЛИНИ, (РИСУВАНЕ, ЖИВОПИС, ПЛАСТИКА, ЦВЕТОЗНАНИЕ)
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
- Въведение в компютърните визуализации. Основни положение при създаването на триизмерни компютърни визуализации.
- Потребителски интерфейс на 3D Studio Max, настройки на програмата съвместими с проектирането и визуализирането на обектите от сферата на изящните изкуства.
- Линеарни обекти – основни положения (Splines)
- Модифициране чрез модификатори на линеарните обекти и най-вероятни варианти на употреба
- Допълнителни варианти за създаване и вмъкване на линеарни обекти, с цел по-коректно пресъздаване на проект за стенопис, керамика, витраж и др.
- Триизмерни обекти – основни положения (Standart primitives)
- Допълнителни триизмерни обекти – основни положения (Extended primitives)
- Модифициране на триизмерните обекти чрез модификатори и най-вероятни варианти на употреба
- Други варианти за модифициране на обекти в 3D Studio Max, чрез сложни обекти (Compound Objects – Loft, ProBoolean, ProCutter)
- Подреждане на среда за визуализиране на обект от изящните изкуства.
- Светлинни източници и видове осветяване на създадените пространства и обекти.
- Видове камери
- Готови материали в 3D Studio Max
- Създаване на собствени материали за целите на визуализирането.
- Употреба на собствени материали и полагането им върху обекти в 3D Studio Max
Литература по темите:
3D Studio MAX - официален учебен курс - Издателство "СофтПрес"
3D Studio MAX - Библия - Издателство "Алекс Софт“
ИНТЕРИОР. Дизайн, проектиране с AutoCAD, компютърно моделиране и визуализация с 3ds Max - Издателство: „СофтПрес“