APMM202 Съвременни средства за проектиране

Анотация:

Курсът „Компютърни визуализации” има за цел да предостави нужния базисен набор от средства за проектиране и представяне на предмети с изящен характер в архитектурните пространства. Създаване на пряката връзка между основните изобразителни дисциплини (рисуване, живопис, пластика) и пособите на триизмерното компютърно визуализиране за тяхното по-обедително представяне. Задачите в курса са градирани по сложност и са паралелно свързани с проектите и практиките в извънаудиторните курсове

прочети още
Артистични практики в архитектурна среда

Преподавател(и):

гл. ас. Румен Кожухаров  д-р

Описание на курса:

Компетенции:

Основните принципи за боравене с 3D Studio Max.

Специфични познания в реалистичното пресъздаване на предмети на изкуството в триизмерна визуализация.


Предварителни изисквания:
ОСНОВНИТЕ ИЗОБРАЗИТЕЛНИ ДИСЦИПЛИНИ, (РИСУВАНЕ, ЖИВОПИС, ПЛАСТИКА, ЦВЕТОЗНАНИЕ)

Форми на провеждане:
Редовен

Учебни форми:
Лекция

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

  1. Въведение в компютърните визуализации. Основни положение при създаването на триизмерни компютърни визуализации.
  2. Потребителски интерфейс на 3D Studio Max, настройки на програмата съвместими с проектирането и визуализирането на обектите от сферата на изящните изкуства.
  3. Линеарни обекти – основни положения (Splines)
  4. Модифициране чрез модификатори на линеарните обекти и най-вероятни варианти на употреба
  5. Допълнителни варианти за създаване и вмъкване на линеарни обекти, с цел по-коректно пресъздаване на проект за стенопис, керамика, витраж и др.
  6. Триизмерни обекти – основни положения (Standart primitives)
  7. Допълнителни триизмерни обекти – основни положения (Extended primitives)
  8. Модифициране на триизмерните обекти чрез модификатори и най-вероятни варианти на употреба
  9. Други варианти за модифициране на обекти в 3D Studio Max, чрез сложни обекти (Compound Objects – Loft, ProBoolean, ProCutter)
  10. Подреждане на среда за визуализиране на обект от изящните изкуства.
  11. Светлинни източници и видове осветяване на създадените пространства и обекти.
  12. Видове камери
  13. Готови материали в 3D Studio Max
  14. Създаване на собствени материали за целите на визуализирането.
  15. Употреба на собствени материали и полагането им върху обекти в 3D Studio Max

Литература по темите:

3D Studio MAX - официален учебен курс - Издателство "СофтПрес"

3D Studio MAX - Библия - Издателство "Алекс Софт“

ИНТЕРИОР. Дизайн, проектиране с AutoCAD, компютърно моделиране и визуализация с 3ds Max - Издателство: „СофтПрес“