ARTM409 Дизайн за детето - I част
Анотация:
Целта на курса е да въведе студентите в сложната и изключително отговорна дейност, по създаване на адекватна среда за отглеждане и възпитание на детето.Добре организираната осмислена и хармонична среда, според възрастовите характеристики,стимулира развитието, възпитанието и изграждането като индивиди на децата.
Преподавател(и):
проф. Георги Гиков
Описание на курса:
Компетенции:
След завършване на курса студентите:
1) знаят: придобиват знания за организацията на средата предназначена за деца, определяща развитието , хигиената , здравето , образованието и свободното им време.
2) могат : Да проектират предметно материалната среда като цялост и отделни продукти и системи от продукти.
Предварителни изисквания:
Да знаят методиката на дизайнерското проектиране.
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
Литература по темите:
. авт.колектив ,,Играта и играчката в живота на детето"-Държавно издателство ,,Народна просвета"-София,1979
. авт.кол.с р-тел проф.Елка Петрова,,Комплексни функции на играчката",
издателство на Университет Бургас.
.Анна Стармър,,,Цветовете"-енциклопедия, Книгомания-2008г.
.Гето Пенов,,Учебник по ергономия "- ,,Наука и изкуство"-1976г
.Добрина Желева - Мартинс ,,Тектониката като теория на формата и формообразуването"-Академично издателство,,Марин Дринов"-2002г
.Д.Бояджиев,П.Мръвкаров,П.Тимев,,Технология на мебелното производство",Земиздат 1993
.Елена Писарева-,,Обзавеждане на обществени сгради"-Лесотехнически у-тет София-1999г.
.Л.Гуринов -,,Графичен речник в дизайна"-издателска къща при ЛТУ -София-2008г. –
.Льо Карбюзие, ,,Модулор", София- 1982
. Нойферт ,,Архитектурни норми и стандарти"
. Румен Райчев,,Структурна комбинаторика"-,,,Терзиев и синове"Едем-21, 1995гСофия.
. Румен Райчев,,,Цветовете в изкуството" - ИК ЛИК-2005г.
.Харолд Брем ,,Магията на цветовете"- Софияпрес оод-2010г.
.Minimalism" -Atrium Group 2003
.Philis Richardson-,,Design for kids"Thames and Hudson
Средства за оценяване:
1.Представяне на доклад от проучване по избраната тема.
2.Проект който включва:
.Чертеж на ситуацията на избраната зона
.Чертеж на изделието избрано за проектиране
.Цветни решения
.Графични решения (ако има такива)
.Ергономични схеми
.Визуализация : макет,компютърно изображение или перспективна рисунка на ръка.