TCMM273 Предприемачество в електронните медии
Анотация:
АНОТАЦИЯ И ЦЕЛИ НА КУРСА
След анализ на състоянието на пазара на труда и развитието на електронните медии в ерата на цифровизацията с новия курс “Предприемачество в електронните медии” запълваме огромен дефицит.
А той е създаването на млади, енергични и предприемчиви, условно наречени, стартери на бизнеса или предприемачи в тази област.
В този курс ще се спрем на финансовите потоци в държавата и частния бизнес.
Ще разгледаме възможностите за кумулиране на капитал от възможните легални източници.
Ще направим сравнение с примери от европейски държави и САЩ.
Ще се спрем на разумната оценка на риска, управление на промяната, ситуацията на рекламния пазар и източниците на приходи.
Ще направим анализ на съществуващия пазар и възможностите за приходи от малкия и среден бизнес, който остава извън интересите на големите рекламните и медия шоп агенциите. А там има много финансов ресурс за усвояване. Зная,правил съм го в телевизия ЕВРОПА през 2002 година.
Ще се запознаем с основите на мениджмънта в електронните медии.
• Както и останалите курсове по електронни медии и с този освен да ви дадем възможност с тези знания освен да си намирате работа, искаме и да си създавате работа. Със знанията от този кус ще научите под каква форма можете да привличате инвестиции, да намирате финансови кредити и в крайна сметка да създадете и управлявате малка телевизия или FM радио.
Преподавател(и):
проф. Иван Драганов д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят: как да привличат инвестиции за стартиране на частен бизнес в областта на електронните медии и как да продуцират собствена продукция.
• 2/ да управляват и планират частни радио и телевизия
• 3/ да създават работни места и да управляват колектив.
•
2) могат:
• да работят и създават малка телевизия или FM радио.
•
Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения:
• по телекомуникации, икономика, право или електронни медии.
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
- Въведение в радиото – крос програмно развитие, пазарни подходи -
- Въведение в телевизията – крос програмно развитие, пазарни подходи
- Нишови радиостанции - бизнес ниша
- Нишови Телевизии -бизнес ниша
- Програмиране на радио
- Програмиране на телевизия
- Управленска структура на електронна медия
- Управление – нива и управленски функции в телевизия
- SWOT анализ……
- Бизнеспланиране на радио и телевизия ……Законова рамка –ТЗ и ЗРТ
- Законова рамка –ТЗ и ЗРТ
- Предприемачество в електронните медии
- Пазарна ниша в електронните медии - маркетинг
- Източници на финансиране рекламни и медия шоп агенции
- „Скрити“ финансови източници- ресурсите в средния бизнес
Литература по темите:
• Pringle, Peter K.; Starr, Michael F. McCavitt, William E. – Focal Press – Oxford –„Electronic media management”
• Драганов Иво “Особености на телевизионния мениджмънт”
• Драганов Иво “Телевизионното програмиране в общия аудиовизуален контекст”
Средства за оценяване:
• два междинни изпити – мотивиран проект за радио и мотивиран прокт за телевизия
• Семестриални изпити - Анализ на рекламния пазар
• Проект разработка за финансиране от средния бизнес