GEOM216 Винен туризъм
Анотация:
Курсът има за цел да даде знания за основни концепции в областта на винения туризъм и символното поведение на търговските агенти, като обръща внимание на тяхното практическо приложение при бизнес комуникациите в туризма. Семиотиката предлага теории, които имат за цел да дадат ясна картина за културните и икономическите процеси в областта на маркетинговите стратегии и културни ландшафти, както и туристическото поведение в социалните структури на обществото.
Курсът дава основна методологическа ориентация, разяснява как да се работи с различни информационни източници, помага при създаването на условия за добиване на знания и умения, които са необходими за ефективното им прилагане в туристическата практика и в областта на винените туристически дестинации.

Преподавател(и):
гл. ас. Иво Ив. Велинов д-р
Описание на курса:
Компетенции:
1) знаят:
Какво означава понятието "туристическа винена карта" в световния туризъм;
Кои са отличителните характеристики на винените тероари;
Как се изграждат модели на успешни винени тероари;
Какво оказва влияние при разпределението на винените културни ландшафти.
2) могат:
Да анализират различни видове резултати от опита на световноизвестни винени тероари;
Да съпоставят различни маркетингови стратегии в областта на винения туризъм;
Да разчитат образи и представи според спецификите на пазара, съобразно конкретна винена туристическа дестинация;
Да планират и управляват туристическото търсене на винени туристически маршрути.
Предварителни изисквания:
Владеене на български език
Владеене на чужд език, английски или френски, В2
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
Литература по темите:
Гълъбова, В. (2014). Виното е за всички. София: Гурме
Дочев, С. (2006). Лозето. Гроздето. Виното. София: Колхида
Кол, К. (2014). Виното - всичко, което трябва да знаем за него. София: Книгомания
Овчаров, Н. (2011). Българската епопея на виното. София: Стандарт
Цаков, Д. (2011). Виното - уникално природно лекарство. София: Еньовче
(2013). Крилати мисли за виното. София: Фама
Средства за оценяване:
1. дискусия, самостоятелна работа в Moodle, междинен тест, казус
2. финален тест, казус, проследяват се студентските участия в Moodle при формиране на окончателна семестриална оценка.