REHM221 Семинар: Изследователски методи в логопедията
Анотация:
Семинарът включва подготовка и представяне на изследователски методи за работа в логопедията, в частност процесите на оценка на ефикасността от прилаганите терапевтични интервенции и продължаване на терапията.
Преподавател(и):
доц. Полина Михова д-р
Описание на курса:
Компетенции:
1) знаят: методи за работа с родители
2) могат: да участват в екип в работа с родители
Предварителни изисквания:
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Самостоятелна работа
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
- Представяне на изследователски методи за работа в логопедията
Литература по темите:
1. Станкова, М., Използването на функционални невроизобразителни техники при проучване на заекването, сборник Логопедия и фониатрия, Съвременни тенденции в развитието на логопедичната и фониатричната теория и практика, 2003 /147-153 стр./
2. Боянова, В., М. Станкова, А. Калонкина, Хемисфериална латерализация и комуникативни нарушения, сборник Деца със специални образователни потребности, Международна научна конференция, Пловдив, 2003 /162 – 165 стр./
3. Боянова, В., Станкова, М. Хиперактивност и дефицит на вниманието, ФСК, С-я, 2005 /102 стр./
4. Станкова, М. Социална фобия и заекване, сборник Логопедия и фониатрия, ІV Нац. конференция, май, 2005 /58 – 65 стр./
5. Boyanova, V., Stankova, M., Asenova, I., New Trends In Therapy Strategies In Stuttering, collection - Speech and Language, Fundamental and Applied Aspects of Speech and Language, Belgrad, 2005 /25-26 pp./
6. Станкова, М. Диференциална диагноза между нормална дисфлуентност и заекване, списание „Специална педагогика”, септ. 2005 /29 – 37 стр./
7. Станкова, М., Темперамент в детска възраст, изд. Социална комуникация, С-я, 2006 /монография – 168 стр./
Станкова, М., Темпераментов профил при деца със заекване на 3-7 години, Сборник доклади от V – та национална конференция