REHM217 Практика: Терапия на езиков дефицит чрез прилагане на Baby Sign Language

Анотация:

Целта на практиката е да подготви студентите за прилагане на адаптирания в България детски жестов език като алтернативна комуникативна система при деца с тежки комуникативни нарушения. Последователното прилагане на ДЖЕ в случаите на синдром на Даун, СИД, нарушения на моторното планиране и др. има емпирично доказан ефект за развитие на комуникативните способности и обема на експресивния речник в частност.

прочети още
Езикова и речева патология

Преподавател(и):

доц. Екатерина Тодорова  д-р

Описание на курса:

Компетенции:

Успешно завършилите курса студенти:

1) знаят:

Детски жестов език като алтернативна комуникативна система при деца с тежки комуникативни нарушения.

2) могат:

Да го прилагат на практика.


Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения в областта на:

• речевата патология;

• клиничните аспекти на невербалната комуникация.



Форми на провеждане:
Редовен

Учебни форми:
Практика, практикум

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

Литература по темите:

1. Йосифова, Р. (2011). Класификации на жестове: Подходи и перспективи. В: Психология и лингвистика: Сборник статии в чест на проф. Енчо Герганов. Ю. Стоянова и Х. Кючуков (състав.), „Просвета”, София, 2011 (стр. 323-339)

2. Йосифова, Р. (2010). Взаимодействие на вокалната и жестомимичната модалности при продуциране на съобщение в ситуация на диалог. В: Логопедия, VIII Национална конференция на НСЛБ, 05-06 март, 2010. София, 2010. (стр. 83-95)

3. Йосифова, Р., Ю. Стоянова. (2009). Между езика и жеста. В: Логопедия, Седма национална конференция на НСЛБ, София, 6-7 март, 2009. София, 2009. (стр. 135-142)

4. Тодорова, К., Р. Якимова. (2007). Поява и функции на предвербалните средства за общуване. В: V Национална конференция, Балчик, 21-24 май,2006. София, 2007. (стр. 100-115)

5. Bates, E. (1979). Intentions, Conventions, and Symbols. – In: Cognition and Communication in Infancy. (Ed. Bates, E.) New York, 1979, 33–68.

6. Beyer, M. (2007). Teach your baby to sign. Fair winds press, Beverly, Massachusetts, 2007.

Средства за оценяване:

ТЕСТ 40%

ПИСМЕНИ ЗАДАЧИ 30%

ПРАКТИЧЕСКА ЗАДАЧА 30%