REHM217 Практика: Терапия на езиков дефицит чрез прилагане на Baby Sign Language
Анотация:
Целта на практиката е да подготви студентите за прилагане на адаптирания в България детски жестов език като алтернативна комуникативна система при деца с тежки комуникативни нарушения. Последователното прилагане на ДЖЕ в случаите на синдром на Даун, СИД, нарушения на моторното планиране и др. има емпирично доказан ефект за развитие на комуникативните способности и обема на експресивния речник в частност.
Преподавател(и):
доц. Екатерина Тодорова д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
Детски жестов език като алтернативна комуникативна система при деца с тежки комуникативни нарушения.
2) могат:
Да го прилагат на практика.
Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения в областта на:
• речевата патология;
• клиничните аспекти на невербалната комуникация.
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Практика, практикум
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
Литература по темите:
1. Йосифова, Р. (2011). Класификации на жестове: Подходи и перспективи. В: Психология и лингвистика: Сборник статии в чест на проф. Енчо Герганов. Ю. Стоянова и Х. Кючуков (състав.), „Просвета”, София, 2011 (стр. 323-339)
2. Йосифова, Р. (2010). Взаимодействие на вокалната и жестомимичната модалности при продуциране на съобщение в ситуация на диалог. В: Логопедия, VIII Национална конференция на НСЛБ, 05-06 март, 2010. София, 2010. (стр. 83-95)
3. Йосифова, Р., Ю. Стоянова. (2009). Между езика и жеста. В: Логопедия, Седма национална конференция на НСЛБ, София, 6-7 март, 2009. София, 2009. (стр. 135-142)
4. Тодорова, К., Р. Якимова. (2007). Поява и функции на предвербалните средства за общуване. В: V Национална конференция, Балчик, 21-24 май,2006. София, 2007. (стр. 100-115)
5. Bates, E. (1979). Intentions, Conventions, and Symbols. – In: Cognition and Communication in Infancy. (Ed. Bates, E.) New York, 1979, 33–68.
6. Beyer, M. (2007). Teach your baby to sign. Fair winds press, Beverly, Massachusetts, 2007.
Средства за оценяване:
ТЕСТ 40%
ПИСМЕНИ ЗАДАЧИ 30%
ПРАКТИЧЕСКА ЗАДАЧА 30%