REHM214 Практика: Терапевтични практики при деца с флуенсни нарушения и дислексия
Анотация:
Стажът включва ежедневна работа с деца със заекване и патология на писмените форми на комуникация. Студентите трябва да се научат да контактуват с деца с нарушения, да наблюдават специализирана работа при флуенсни нарушения и да провеждат самостоятелна терапия под супервизия. Да овладеят методите на оценка и терапия при дислексия и дисграфия.
Преподавател(и):
проф. Виолета Боянова д-р
доц. Екатерина Тодорова д-р
доц. Маргарита Станкова д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
методи за специализирана терапия с деца имащи флуенсни и/или нарушения в писмените форми на комуникация;
2) могат:
да участват в екипни форми на терапия с тази категория деца.
Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения:
Да правят оценка на флуенсните нарушения на говора у деца;
Да правят оценка на способностите за четене и писане.
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Практика, практикум
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
Литература по темите:
Минчев,Б. Психологическо изследване на детето , изд. Веда словена, 2000.
Боянова,Б.,М.Станкова,Ек.Тодорова, Методическо ръководство за изследване на комуникативните способности у деца с нарушения, изд. Славина, София,2011г.
Станкова, М., Тодорова, Е., Димитрова, М., Василева, В., Мирчева, М. (2012) Методологии за работа с деца със СОП. Ето, София http://eprints.nbu.bg/1500/
Средства за оценяване:
ТЕСТ 40%
ПИСМЕНИ ЗАДАЧИ 30%
ПРАКТИЧЕСКА ЗАДАЧА 30%