REHM214 Практика: Терапевтични практики при деца с флуенсни нарушения и дислексия

Анотация:

Стажът включва ежедневна работа с деца със заекване и патология на писмените форми на комуникация. Студентите трябва да се научат да контактуват с деца с нарушения, да наблюдават специализирана работа при флуенсни нарушения и да провеждат самостоятелна терапия под супервизия. Да овладеят методите на оценка и терапия при дислексия и дисграфия.

прочети още
Езикова и речева патология

Преподавател(и):

проф. Виолета Боянова  д-р
доц. Екатерина Тодорова  д-р
доц. Маргарита Станкова  д-р

Описание на курса:

Компетенции:

Успешно завършилите курса студенти:

1) знаят:

методи за специализирана терапия с деца имащи флуенсни и/или нарушения в писмените форми на комуникация;

2) могат:

да участват в екипни форми на терапия с тази категория деца.


Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения:

Да правят оценка на флуенсните нарушения на говора у деца;

Да правят оценка на способностите за четене и писане.



Форми на провеждане:
Редовен

Учебни форми:
Практика, практикум

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

Литература по темите:

Минчев,Б. Психологическо изследване на детето , изд. Веда словена, 2000.

Боянова,Б.,М.Станкова,Ек.Тодорова, Методическо ръководство за изследване на комуникативните способности у деца с нарушения, изд. Славина, София,2011г.

Станкова, М., Тодорова, Е., Димитрова, М., Василева, В., Мирчева, М. (2012) Методологии за работа с деца със СОП. Ето, София http://eprints.nbu.bg/1500/

Средства за оценяване:

ТЕСТ 40%

ПИСМЕНИ ЗАДАЧИ 30%

ПРАКТИЧЕСКА ЗАДАЧА 30%