REHM303 Терапия на емоционални и поведенчески разстройства - поведенчески подходи, групова терапия, програми за родители

Анотация:

Целта на курса е представи на студентите видове подходи за работа с деца с емоционални и поведенчески нарушения, особено в контекста на комуникативните нарушения. Терапията се разглежда на няколко нива – принципи на работа, техники, програми. Включват се програми, практики, основани на доказателства. Специално внимание е отделено на работата с родители, особено при деца в предучилищна възраст, както и на приниципите на индивидуалните подходи и груповата работа.

прочети още
Езикова и речева патология

Преподавател(и):

доц. Маргарита Станкова  д-р
ас. Цвета Каменски  

Описание на курса:

Компетенции:

Успешно завършилите курса студенти:

1) знаят:

• Видове терапевтични подходи за работа с деца с емоционални и поведенчески нарушения.

• Програми за терапия на емоционални и поведенчески нарушения.

2) могат:

• Да участват в екип при приложение на програми за терапия на емоционални и поведенчески нарушения.

• Да прилагат индивидуални и групови техники за терапия на емоционални и поведенчески нарушения.


Предварителни изисквания:
няма

Форми на провеждане:
Редовен

Учебни форми:
Лекция

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

Литература по темите:

1. Голдберг, Д., С. Бенджамин, Ф.Крийд, Психиатрия в медицинската практика, 1997

2. Матанова В., Психология на аномалното развитие. С., Софи-Р., 2003

3. Пирьова, Б. Невробиологични основи на детското развитие, изд. Нов Български Университет, 2008

4. Справочник за диагностичните критерии на ДСН-IV-ТР, София, 2009

5. Стаматов, Р. Детската агресия, Хермес, 2008

6. Станкова, М. Темперамент в детска възраст, ФСК (2006)

7. Ценова, Цв. Логопедия. Описание, диагностика и терапия на комуникативните нарушения, 2009.

8. Achenbach, T. M., Rescorla, L. A. Mental Health practitioners guide for the Achenbach System of Empirically Based Assessment (ASEBA) (4ed), Burlington, VT: University of Vermont, Research Center for Children, Youth, & Families, (2004)

9. Albano, A. M., Chorpita, B. F., Barlow, D. H. Anxiety disorders, In: E. J. Mash, R. A. Barkley (Eds.), Child psychopathology (2nd ed., pp. 279–329), New York: Guilford Press, (2003)

10. Alvarez, H. K., Ollendick, T. H. Evidence based treatment, In: T.H. Ollendick and C. Schroeder (Eds.), Encyclopedia of clinical child and pediatric psychology, New York: Kluwer Academic/Plenum Publishers (2003)

11. Barkley, R. A. Attention-Deficit Hyperactivity Disorder, Third Edition: A Handbook for Diagnosis and Treatment, The Guilford press (2006)

12. Campbell, S. Behavior problems in preschool children: Clinical and developmental issues (2nd ed.), New York: Guilford Press (2002)

13. Kaplan, H., B. Sadock,J. Grebb, Synopsis of Psychiatry, W&W, 1994

14. Owens, R. E., D. E. Metz, A. Haas, Communication disorders, Allyn&Bacon, 2000

15. Shames George H., Elisabeth H. Wiig, Human Communication Disorders, 1998

16. Татьозов, Т., Психодиагностика на детското развитие, София: Веда Словена - ЖГ, 2004

Средства за оценяване:

курсова работа

тест