BCRM221D Проект "Отношения с клиенти"

Анотация:

Паралелно с глобализацията на пазарите и ожесточаването на конкуренцията и увеличаването на значимостта на всеки отделен клиент за предприятието навлиза и CRM, като инструмента за по близък и индивидуализиран инструментариум за контакт и стремеж към повишаване на лоялността на клиента към предприятието/организацията респективно неговата марка или марки. В тази връзка е разработен и настоящият курс, който се стреми да предостави на студентите описаните по долу знания и умения.

прочети още
Бизнес комуникации - ДО

Преподавател(и):

проф. Иван Боевски  д-р

Описание на курса:

Компетенции:

Успешно завършилите курса студенти:

1) знаят:

Какво представлява CRM?

Защо се появява CRM?

Концепции в CRM.

Типология на взаимоотношенията.

CRM в различни отрасли.

Риск и ползи от CRM.

2) могат:

Да разработват стратегии за CRM.

Оценяват риска и ползите от CRM.

Анализират и въвеждат в предприятията CRM.

Разработват профил на клиента.

Да степенуват по важност клиентите на предприятието


Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения:

" Икономика, маркетинг, мениджмънт



Форми на провеждане:
Дистанционен

Учебни форми:
Проект

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

Литература по темите:

1) Рой Апс ; Прев. и състав. Даниела Коларова, Радостина Иванова Изкуството да работим с клиенти,1996Фондация "Отворено общество".

2) Прев. от англ. Стефан Георгиев Връзката с клиентите: Как да ги спечелим и задържим 2009 Locus168 с.

3) Дъглас Гантънбайн Директен маркетинг и управление на клиентите 2000 Софт Прес 288 с.

4) Рос Джей ; Под ред. и състав. на Милена Мандова ; Отг. ред. Лилия Кръстанова Хитрините на бизнеса за Клиентите2001 Фокус196 с.

5) Апостол Мушмов Обърнат маркетинг или CRM - сечиво за пристрастяване на клиенти 2009 ФорКом80 с.

6) Науч. рък. Симеон Желев Практика, Проблеми и перспективи на управлението на взаимоотношенията с клиентите в българските компании 2006 УНСС 69 с.

7) Дон Секстън ; Предг. Доналд Тръмп Маркетинг 101: Как да използвате най-мощните идеи в маркетинга, за да привлечете повече клиенти и да ги задържите 2009 Locus390 с.

8) Евгени Станимиров Управление на взаимоотношенията с клиентите 2010 Наука и икономика 326 с.

Средства за оценяване:

Оценяването се извършва на база на:

Пълнота и структурираност на анализа 55%

Логически обосновани изводи и препоръки 25%

Адекватно използвана и цитирана литература 10%

Стил и оформяне на работата 10%