BCRM219D Реклама и търговски комуникации

Анотация:

Този курс има за цел да запознае студентите със спецификата на технологията и организацията на дейностите в комуникационната политика в интегрираните маркетингови комуникации.

Като потребители, правим избор, имаме мотив, потребност,желание (не винаги продиктувани от нужда) за да изберем продукт, услуга, бранд. Често като потребители дори и неосъзнаваме причината заради която правим този избор (особено когато не продиктуван от нужда).

Като потребители не е и необходимо да си отговаряме на въпросът ЗАЩО?, но като маркетолози това е най-важният въпрос ЗАЩО и КАК потребителят избира. Тук отговорите са много, но курсът "Реклама и търговски комуникации" ще даде един от съществените отговори в пъзела как да накараме потребителя да избере, хареса, обикне и пристрасти към нашият бранд. Да го потребяват днес, утре и завинаги, да „зарази“ приятелите си към бранда, да го представя, брани и промотира, да внуши на децата си, че това е бранда извън времето и пространството.

Задавали ли сте си въпросът – „Аз защо предпочитам Adidas пред Nike?“, или обратното, а може би сте член на фенгрупата на не един бранд, а на множество и харесвате, споделяте и разбира се купувате продуктите с тази марка.

Отговорите са в същността и значението на маркетинга в съвременния бизнес, след което идват всички елементи на маркетинг микса и едно от основните, а именно комуникациите (това с което ще се занимаваме в настоящия курс). „Днес маркетингът не е единствено функция – той е начин, по който се прави бизнес. Маркетингът не се свежда до поредната рекламна кампания или промоция - той обхваща дейността на всеки един в организацията – от портиера до борда на директорите.“ Този цитат представя значимостта на маркетинга в съвременния бизнес, като акцентира на неговата всеобхватност и проникването му във всеки един аспект на бизнеса.

Теоретичните основи на комуникационния процес в рекламата; същност на маркетинговите комуникации; комуникационни стратегии на организациите; основни елементи на комуникационната политика; мястото на рекламната интегрираните маркетингови комуникации.

Теоретичните основи на същността и характеристиките на маркетинговите комуникации; представя общата характеристика на комуникационните процеси в маркетинга, същност и функции на интегрирания комуникационен подход в маркетинга.

Елементите съставляващи интегрираните маркетингови комуникации, тяхното взаимодействие, допълване и влияние върху таргетите.

Стратегическо планиране и организиране на комуникационни кампании в маркетинга, съставяне на комуникационни стратегии за продукти, услуги, брандове, личности, НПО и др.

Творческа стратегия интегрираните маркетингови комуникации – въздействие, взаимодействие, налагане и адаптиране според потребителските групи.

Целта е студентите да придобият необходимите знания, умения и нагласи за идентификация и анализ на определящите фактори и тенденции в съвременното маркетингова среда, да използват търговските комуникации като инструмент за изпълнение на маркетинговите цели. Друга основана цел е студентите да развият самостоятелно, критично мислене за ИМК, и създаването на аргументирани и ефективни комуникационни стратегии като използват всички елементи на ИМК и постигнат ефективно взаимодействие с целевите публики.

прочети още
Бизнес комуникации - ДО

Преподавател(и):

гл. ас. Христо Чукурлиев  д-р

Описание на курса:

Компетенции:

Успешно завършилите курса студенти:

1) знаят:

• За особеностите на рекламния бизнес в България и по света.

• Водещите теории и практики в света по отношение на пазарното позициониране.

• Принципите на оценка на ефективността на рекламната кампания.

• Ролята и мястото на рекламата в комуникационния микс на организацията.

2) могат:

• Да взимат стратегически решения при разработване на търговски и рекламни комуникации.

• Да сравняват и определят различните търговски и рекламни комуникационни техники и канали.

• Да анализират на елементите на търговските комуникации.


Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения:

• Реклама и маркетинг

• Компютърни умения

• Умения в анализирането на информация и разработването на практически разработки.



Форми на провеждане:
Дистанционен

Учебни форми:
Лекция

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

  1. Реклама и търговска комуникация. Същност, специфика, прилики и разлики; 2. Въведение в рекламния бизнес, принципи на рекламния бизнес; 3. Търговска комуникация – маркетинг, Пъблик рилейшънс, брандинг и реклама; 4. Мястото на рекламните комуникации в структура на организацията, връзката маркетинг-реклама; 5. Стратегически решения на рекламната комуникация; 6. Стратегически решения на търговските комуникации; 7. Рекламната комуникация в контекста на отделните медии; 8. Реклама, маркетинг, брандинг, Пъблик рилейшънс в контекста на интегрираните маркетингови комуникации – семинарно занятие;
  2. 9. Канали на търговските комуникации; 10. Сравняване, подбор и комбиниране на носителите на рекламната комуникация; 11. Разработване на рекламни кампании в интернет; 12. Бранд – комуникации и реклама; 13. Комуникационни цели на рекламата и търговските комуникации, целева аудитория и рекламоносители на кампанията; 14. Етични правила за реклама и търговска комуникация в България; 15. Правна регулация на рекламата в България.

Литература по темите:

1. Катранджиев, Хр., Методологически аспекти при разработване на рекламна кампания, УИ “Стопанство”, С., 2008.

2. Кафтанджиев, Хр., Хармония в рекламната комуникация. С., 1995.

3. Кътлип, Ск., Ал. Сентър, Гл. Бруум, Ефективен пъблик рилейшънс, “Рой комюникейшънс” ЕООД, С., 1999.

4. Огилви, Д., Изповедите на един рекламист. Издателство “Princeps”, Варна, 1999 (1987).

5. Оксли, Х., Принципи на пъблик рилейшънс (връзки с обществеността). Делфин прес, Бургас, 1993 (1989).

6. Петрова, А., Психология на рекламата. ФорКом, С., 1999.

7. Рийс, Ал, Рийс, Л., Залезът на рекламата и възходът на пъблик рилейшънс. Издателство “Класика и стил”, С., 2003.

8. Робинсън, Дж., Манипулаторите. Конспирацията на големите в рекламата. Издателство “Кръгозор”, С., 2001 (1998).

9. Робъртс, К., Марките на любовта. Бъдещето отвъд търговските марки. Издателство “Фокус”, С., 2004.

10. Сегела, Ж., Холивуд пере най-добре. Азбука на рекламата в бизнеса и политиката. Издателска къща “Иван Вазов”, С., 1991 (1982).

11. Харис, Т. Л., Добавената стойност на Пъблик рилейшънс. Тайното оръжие на интегрирания маркетинг. С увод от Филип Котлър. Рой Комюникейшън, С., 2002.

Средства за оценяване:

Анализ на рекламна кампания (по примера на...избран бранд от курсиста)

Презентация на рекламнта кампания;

2 текущи теста.