BCRM217D Управление на отношенията с клиенти
Анотация:
Паралелно с глобализацията на пазарите и ожесточаването на конкуренцията и увеличаването на значимостта на всеки отделен клиент за предприятието навлиза и CRM, като инструмента за по близък и индивидуализиран инструментариум за контакт и стремеж към повишаване на лоялността на клиента към предприятието/организацията респективно неговата марка или марки. В тази връзка е разработен и настоящият курс, който се стреми да предостави на студентите описаните по долу знания и умения.
Преподавател(и):
проф. Иван Боевски д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
Какво представлява CRM?
Защо се появява CRM?
Концепции в CRM.
Типология на взаимоотношенията.
CRM в различни отрасли.
Риск и ползи от CRM.
2) могат:
Да анализират клиентите на предприятието;
Да степенуват по важност клиентите на предприятието;
Разработват профил на клиента
Да разработват стратегии за CRM;
Да избират подходящи инструменти за CRM за конкретната фирма;
Оценяват риска и ползите от CRM;
Да въвеждат CRM в предприятията.
Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения:
Икономика, маркетинг, мениджмънт
Форми на провеждане:
Дистанционен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
Литература по темите:
Поради големия брой на специализирана литература, по долу е само тази която е на български език. По време на преподаване на конкретната тема ще дам по разширена библиография.
1) Рой Апс ; Прев. и състав. Даниела Коларова, Радостина Иванова Изкуството да работим с клиенти,1996Фондация "Отворено общество".
2) Прев. от англ. Стефан Георгиев Връзката с клиентите: Как да ги спечелим и задържим 2009 Locus168 с.
3) Дъглас Гантънбайн Директен маркетинг и управление на клиентите 2000 Софт Прес 288 с.
4) Рос Джей ; Под ред. и състав. на Милена Мандова ; Отг. ред. Лилия Кръстанова Хитрините на бизнеса за Клиентите2001 Фокус196 с.
5) Апостол Мушмов Обърнат маркетинг или CRM - сечиво за пристрастяване на клиенти 2009 ФорКом80 с.
6) Науч. рък. Симеон Желев Практика, Проблеми и перспективи на управлението на взаимоотношенията с клиентите в българските компании 2006 УНСС 69 с.
7) Дон Секстън ; Предг. Доналд Тръмп Маркетинг 101: Как да използвате най-мощните идеи в маркетинга, за да привлечете повече клиенти и да ги задържите 2009 Locus390 с.
8) Евгени Станимиров Управление на взаимоотношенията с клиентите 2010 Наука и икономика 326
Средства за оценяване:
Оценяването се извършва на база на:
20% тест;
60% от екипен интегриран анализ и презентации;
20% от участие в семинари, дискусии и интерактивни лекции.